לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Health in your brain. Fresh vegetables in woman head symbolizing health nutrition on gray background, panorama, copy space
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

תסמונת השחלות הפוליציסטיות והחיים המאוזנים

בעקבות האיזון של תסמונת השחלות הפוליציסטיות

ערכה מרב גודוביץ מתוך יומן המסע של נורית

ייעוץ מקצועי: דר' מיכה באום

ככל שהזמן התקדם מצאתי את עצמי מתעסקת סביב השעון במריטת שערות מיותרות מגופי, שרק הפכו להיות יותר עבות ויותר מכוערות.  זה לא הכול, שיער ראשי הפך להיות דליל, אפילו עם רמזים ראשונים לקרחת – ואם זה לא היה מספיק קשה גם הכרס שלי התחילה להתעגל ולתפוח.  מצאתי את עצמי מיואשת ונבוכה ולא ידעתי מה לעשות.

לרופא הנשים הגעתי כאשר המחזור החודשי שלי היה כל כך מוזר עד שקיבלתי מחזור פעמיים בכל השנה האחרונה.  עד שלא דרכתי בקליניקה של דר' באום לא ידעתי שהכול קשור.  אתם לא מתארים לעצמכם איזו הקלה הייתה לי כששמעתי שיש מה לעשות וכל הסימפטומים שהשתלטו על חיי הם חלק מהסימפטומים של תסמונת השחלות הפוליציסטיות – שהיא הפרעה הורמונאלית הנפוצה ביותר אצל נשים.

 באותה נקודה התחיל המסע שלי חזרה לחיים שפויים, דרך הטיפול האינטגרטיבי בקליניקה של דר' באום ומרב גודוביץ.

יומן מסע: תחילת הדרך

יצאתי מהקליניקה של דר' באום עם הפנייה לבדיקות דם (פרופיל הורמונלי ורמות אנדרוגנים ) ולאחר שד"ר באום ביצע אולטרה סאונד ובו נצפו שתי  השחלות עם המראה האופיני של שחלות פוליציסטיות.

בדיקת אולטרה סאונד מראה על תמונה אופיינית של שחלות עם זקיקים קטנים רבים המסודרים בהיקף השחלה כמחרוזת כאשר ליבת השחלה עבה במיוחד . בנוסף, רמות הורמונים בדם, כמו: טסטוסטרון, יחס LH ו-FSH  DHEAS לשלילת אבחנות נוספות.  בדיקת רמת סוכר בדם בצום והעמסת סוכר במטרה לבחון עמידות לאינסולין (חוסר רגישות לאינסולין) או סוכרת. ולהשלמת התמונה, בדיקת רמות השומנים, הכולסטרול והטריגליצרידים.  הבדיקות הנ"ל כולל סימפטומים חיצוניים כמו שיעור יתר, השמנה, פצעי בגרות, מהווים את האבחון לתסמונת השחלות הפוליציסטיות

הבדיקות אישרו את האבחנה הראשונית אבל אני לא נכנסתי ללחץ כיוון שהסבל שלי היה כל כך גדול ולדעת שיש גורם אחד סביב כל הכאוס והתסכול שנוצר בחיים שלי היה אפילו במעט מעודד.  הבנתי כבר מראש שבידיים הנאמנות של דר' באום ומרב גודוביץ, המתמחים בתחום, אני בידיים טובות.

השלב השני היה מסע לשינוי תזונתי, שינוי אורח חיים ושינוי הרגלים.  מרב הסבירה לי כי תסמונת השחלות הפוליציסטיות הוא מצב של חוסר איזון הורמונאלי הקשור לתפקוד האינסולין ואיזון רמות הסוכר בדם. תנגודת לאינסולין היא הסיבה הבסיסית לתסמונת ונגרמת מסיבות שונות.

חזרתי ושוטטתי קצת באינטרנט וקצת בבלוג הפוריות של מרב ופה אני נותנת למומחים בתחום להסביר:

האיזון חוזר – דר' באום

"אחת הדרכים שהיו מקובלות עד לפני כמה שנים היא באמצעות תרופה לחולי סכרת הנקראת גלוקופאז', התרופה מעלה את רגישות התאים לאינסולין ומחיתה את יצור הסוכר בכבד .  קיימות עוד מספר תרופות בתחום כמו אבנדיה, ואקטוס שנועדו להעלות את רגישות התאים לאינסולין או תרופות להורדת רמות ההורמונים הגבריים כמו גלולות "דיאנה"  מספר דר' באום.

כיום יותר ויותר רופאים מאמינים בגישה טיפולית רחבה יותר לטיפול בתסמונת. לדברי דר' באום יש קשר הדוק לאורח החיים של המטופלות.  שילוב של טיפול תזונתי ושינוי באורח החיים של האישה יכול לתת מענה הולם לנשים עם שחלות פוליציסטיות.

האיזון שבתזונה – מרב גודוביץ

אני קודם כל נותנת אימון בגוף ועושה את המקסימום להעזר בכלים של הטבע ולאפשר לגוף להתאזן לבד, מספרת מרב גודוביץ.  תזונה ייחודית נותנת מענה רחב לאספקטים רבים של התסמונת ולכן ברור לי כי זאת הדרך הנכונה ואני מאמינה בגוף.

הטיפול התזונתי מסייע לטיפול בתסמונת בתחומים הבאים:

  • איזון הורמונאלי
  • הסדרת המחזור
  • טיפול במשקל עודף
  • שיפור הפוריות
  • איזון רמות הסוכר
  • הפחתת תסמיני התסמונת כמו שיעור, אקנה ועוד

נורית משיבה את האיזון

פעילות גופנית, תפריט חדש, ירידה במשקל… בהתחלה האמת קצת נבהלתי אבל מרב הרגיעה ומיקדה אותי לשני נושאים בלבד, משהו שיכולתי להכיל באותה הנקודה.

המיקוד עזר לי להחליט מה באמת הכי חשוב ואיפה למקד את המאמצים.  מרב הסבירה כי הבסיס לכול הוא איזון הסוכר בדם. רק מנקודה של איזון אוכל לעשות יותר בקלות את המשימה הבלתי אפשרית עד כה בשבילי: ירידה במשקל.

מרב הסבירה לי עודף האינסולין וסוכר בדם מובלים לכבד והופכים לשומן.  כתוצאה מכך, נשים אילו יסבלו מעליה במשקל והשמנה יתרה.  ההשמנה מורגשת באזור הכרס ('השמנת התפוח'). עם ההשמנה באות צרות אחרות: סוכרת, יתר לחץ דם ושומנים בדם, מחלות לב וכו'.

מרב ואני בנינו יחד תפריט שפוי שהאמנתי שאוכל לעמוד בו.  מרב הזמינה עבורי פורמולה של צמחי מרפא שהמטרה העיקרית שלה היא איזון רמות סוכר בדם ויצאנו לדרך.

תוך שבועות ספורים המחזור הגיע, פשוט נחת…. לאחריו פעם ראשונה שלמדתי מהו ביוץ ואיך מזהים אותו. לפני הטיפול אני בכלל לא בטוחה שהיה לי ביוץ ועכשיו הוא חזר.

אני לא אגיד שהיה קל אבל אני חייבת לציין שגם לא מאד קשה.  קיבלתי המון עזרה ותמיכה ממרב שכל הזמן חזרה והזכירה כי אין כזה דבר "לא נעים לי ממנה "….כי היא חלק מהחיים השוטפים  שלי. בתודעה היומיומית וגם בנקודות שהייתי צריכה מרב עזרה וחיזקה ממש יום יום ובכל שעה.

היו כמה נקודות שבירה כמובן בחג הפסח וביום ההולדת שלי אבל מהר חזרתי לשגרה שלי.

לאחר כארבעה חודשים פתאום הבנתי שבשקט בשקט זה קרה, מה שמרב דיברה עליו בפגישה הראשונה – האיזון. המצב הזה שהמחזור מגיע כל חודש, שאני לא מתנפלת על המתוקים אלא אוכלת מעט ומדי פעם ובכלל התפריט שלי הוא שלי והוא חלק מהחיים והכול זורם בשקט ועל מי מנוחות.

אם אני מנסה להסתכל אחורנית על השינויים שעברו עלי הרי שהמשקל היה המשוב הראשון והמשמעותי ביותר עבורי. באפן טבעי  זאת הייתה הנקודה הכי רגישה, ואני חושבת שכך המצב אצל רוב הנשים.  המחזור החודשי התחיל להגיע בסדירות כל חודש ואני הרגשתי אנרגטית וקלילה.

אני מנסה למקד את אותן נקודות שהיו משמעותיות עבורי, ולברר מדוע הדברים עבדו:

קודם כל שילוב של דר' באום שעודד אותי לנסות את הטיפול התזונתי ולא לרוץ מהר לתרופות ונתן אישור וחיזוק לדרך מצד אחד- ומצד שני מרב שליוותה וחיזקה כל הדרך ולא נתנה לי ליפול.

אני מבינה שדרך זו היא דרך לחיים עבורי ועבור כל הסובלות משחלות פוליציסטיות ואין חזרה אחורנית אבל אני בהחלט נמצאת במקום של איזון וחוזק.   תמיד מעודד אותי שאני יודעת שגם אם … מרב תמיד שם ברקע ותמיד תוכל לעזור.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן