מרב גודוביץ

החג כאן מעבר לפינה והדאגות מתחילות לכרסם: "האם כל מה שהשגתי הולך לאיבוד?  האם אני אפגע בטיפול התזונתי?  האם אצליח לשמור על התפריט הרצוי?

אוף !!! איך מלחיץ אותי החג הזה"….

שאלות אלו ואחרות מזכירות לי מחשבות ודאגות שהיו לי בתחילת הדרך.

הייתי חסרת ביטחון בהצלחה שלי וביכולות שלי אבל כל פעם הייתי מזכירה לעצמי מה באמת חשוב לי בחג: המפגש המשפחתי המורחב, המסורת והאווירה המיוחדת הם מהות החג עבורי. נא לא לזלזל, גם האוכל חשוב , אבל לא כמו שאר הדברים. אם כך בואו נתרכז במה שטוב לנו ונזכור מה חשוב לנו בחג וזה ישים בפרספקטיבה נכונה את הארוחה עצמה. כך נוכל לשמור גם במהלך החג על עקרונות התזונה הנכונה.

ארוחת חג היא ארוחה מיוחדת, היא מכילה מזונות שאינם בתפריט הרגיל, שפע המזונות המוגש גדול בהרבה מארוחה רגילה והתכונה סביב האוכל רבה. לא צריך לשבור את הדרך התזונתית החדשה, אולי אפשר מעט לשחרר את הקו של התפריט הרגיל. רבות מכן פנו אלי לפני החג והתייעצו מה אפשר לעשות ולכן ישבתי ובניתי תפריט חג המכיל כמה עקרונות:

  1. ראשית עקרון ההפרדות שנועד לכל אותם אנשים שלאחר ארוחת החג מרגישים נפוחים עם אי נוחות בבטן.
  2. שנית התפריט מותאם לקווי היסוד של התפריט עבור שחלות פוליציסטיות (עם מעט גמישות).
  3. לגבי החשש הגדול ביותר והוא עליית משקל- אני ממליצה להיכנס לקישור הבא ולאמץ כמה טיפים שיעזרו לכן לעבור את החגים מבלי לעלות במשקל.

 

קישור לתפריט החג: חלק א', חלק ב', חלק ג' ואחרון.

 

פוקוס, פוקוס, פוקוס (כל הטיפים טובים אבל אני משתפת מה עובד הכי טוב עבורי):

  1. לא לבוא רעבים לשולחן
  2. להרבות בירקות (מרק, סלט או תבשיל)
  3. קינוח – החלק הבעייתי. במידה ויש פירות עדיף לאכול פרי ואם אין, כדאי להסתפק בקינוח אחד שיהיה "בגודל שפוי"….

זכרו והפנימו את שלושת הנקודות לעיל ועברו את ארוחת החג בשלום.

אל תשכחו – אני קשובה אליכן בכל עת. ומזמנות לבוא ולהשתלב בקליניקה האינטגרטיבית שלי.

ליצירת קשר הרימו טלפון לקביעת פגישה בטלפון: 054-9174719.

שנה טובה,שנת בריאות טובה, התחלות חדשות והצלחה רבה.