לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

basket with herbs
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

אנדומטריוזיס והמלצות על תוספי תזונה

תוספי תזונה עבור אנדומטריוזיס

אחד, שניים שלושה, ארבעה… הגעתי לשבע ועצרתי את הספירה.

הייתי המומה מכמות התוספים שלוקחת רינת. למה כל כך הרבה תוספים – שאלתי. רינת סיפרה סיפור מרשים על תכונותיו הרפואיות של כל תוסף ותוסף והתפלאה למה אני שואלת כי הרי כולם כל כך טובים…. שמנו את ערמת התוספים בצד והתחלנו את הפגישה שלנו.

מה מכל ערימת התוספים באמת חשוב עבורה? זאת השאלה ששאלתי את עצמי.

התלבטתי רבות לפני שישבתי לכתוב את הפוסט הזה כי אני אישית כנטורופתית לא אוהבת להעמיס עליכן תוספים. מעבר לכך לעניות דעתי הדרך הטובה ביותר לקבל את כל ויטמינים והמינרלים החשובים לגוף שלכן היא דרך המזון. אני מוצאת כי פעמים רבות לקיחת תוסף נותנת לנשים רבות את הלגיטימציה להזניח את התזונה שלהן:

עליכן להבין כי אורח חיים בריא ותזונה המותאמת לגופכן, היא המאפשרת את הבריאות המיטבית. אני נוהגת להמליץ על תוספים כשיש צורך בכלים לאיזון מערכות הגוף והם מותאמים לכל בעיה ולכל אישה וגם עבור אנדומטריוזיס ישנה התאמה ספציפית.

ישנו מגוון רחב של תוספי תזונה וצמחי מרפא אשר יכולים לסייע לך לטיפול ב אנדומטריוזיס . יש לאפשר כארבעה עד שישה חודשים להשפעה, בשילוב של שינוי תזונתי  (חשוב שהתוספים יהיו טבעיים וללא שמרים, חיטה, גלוטן, מוצרי חלב וסוכר).

להלן חלק מההמלצות הפופולריות לטיפול ב אנדומטריוזיס :

  • חליטת שן הארי – מסייע בטיהור הכבד מרעלים ובכך מסייע בניקוי עודפי האסטרוגן. עוזר גם בהפחתת הנפיחות והבצקתיות.
  • שמן נר הלילה – מפחית דלקת ומשכך כאבים. עבור אנדומטריוזיס , שמן נר הלילה מעכב פרוסטגלנדינים דלקתיים המשתחררים במהלך המחזור החודשי. חומצת השומן שבו, מסייעות בהפחתת כאבי המחזור. השמן מסייע באיזון ההורמונאלי ולכן מקטין רגישות בשדים ותופעות תסמונת קדם מחזור נוספות (PMS).
  • ויטקס (שיח אברהם) – ראי הרחבה למטה.
  • קוהוש שחור – מאזן הורמונאלית ומסייע בהפחתת כאב והפחתת הדלקת.
  • קומפלקס של ויטמין B – המסייע בפירוק עודפי פחמימות, חלבונים, ושומנים בגוף. ויטמיני B מסייעים בשיפור סימטומים רגשיים ומסייעים בתופעות תסמונת קדם המחזור (PMS).
  • ויטמין C – שומר על רמות קולגן תקינות בגוף ומשפר את תפקוד מערכת החיסון.
  • ויטמין E – מחזק את מערכת החיסון ומסייע בחמצון ושילוב עם סלניום מפחית דלקת.
  • מגנזיום, אבץ ופוטסיום – מפחיתים דלקת

ויטקס (שיח אברהם):

ברפואת הצמחים המערבית נחשב הצמח כמאזן הורמונאלי עדין ויעיל. השפעתו על המאזן ההורמונאלי דרך בלוטת יותרת המוח המשפיעה על הגברת הפרשת הורמון LH והפחתת הפרשת FSH ובכך משפר את פעילות הגופיף הצהוב ומגביר ייצור הורמון פרוגסטרון ומעכב ייצור אסטרוגן. עבור אנדומטריוזיס בעיקר תורם לאיזון ההומונלי.

הצמח נמצא יעיל לטיפול בבעיות על רקע הורמונאלי בנשים כגון: מאזן את מערכת ההורמונאלית, ממריץ ומחזק את אברי הרבייה, מסדיר את המחזור החודשי לעומת השפעה מרגיע על עווית וכאב. הויטקס מומלץ לשימוש ב אנדומטריוזיס כחלק מפורמולת צמחים רחבה ומקיפה .כדי להרחיב בנושא יש צורך בהתייחסות אישית לכל אישה ולבעייתה הספציפית.

מחקר שנעשה בשנת 1994 מטעם ארגון הבריאות העולמי מראה כי 71% מהבוגרים מאמינים כי הדבר החשוב ביותר שהם יכולים לעשות כדי לדאוג לבריאות שלהם קשור לתזונה נכונה. מה דעתכן בנושא ?

שינוי תזונתי מעניק לך כלים ייחודיים והחדשניים ביותר בעולם הפריון בארץ. טכניקות פרקטיות, פשוטות ומהנות שתוכלי ליישם ולהשפיע כבר מהפגישה הראשונה

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן