לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

benyamin-bohlouli-e7MJLM5VGjY-unsplash
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

להיכנס להריון לאחר החלמה ממחלה קשה

שרדת את המלחמה של חייך, ניצחת את הסרטן.

נשארת בחיים! האופטימיות חזרה אליך והעולם חזר לחייך .

הדברים החשובים בחיים מקבלים פרופורציה אחרת, התקווה מתגנבת ללב – החלטתם להקים משפחה.

את מתכוננת למסע החזרה לחיים שלמים מלאי תקווה ובריאות. את רואה את עצמך עם בן זוגך והתינוק בידיכם…

האם זה אפשרי?!

השאלה החשובה העומדת בפניך היא, האם הפוריות נפגעה?

בעקבות פניות חוזרות ונשנות ושאלות בנושא פוריות לאחר מחלת הסרטן החלטתי להתייחס לנושא חשוב זה בפוסט הבא :

דיאטת הפוריות בה אני מתמחה משפרת את הפוריות בנשים עם בעיות ביוץ ובעיות גניקולוגיות שונות. השינוי בהתייחסות הוא שהתחנה הראשונה שלכן היא גניקולוגיה אונקולוגית.

חשוב לקבל תמונה טובה על רמת הפוריות: אבחון לרמת התפקוד השחלתי באמצעות בדיקות מעבדה. במידה וישנה ירידה בתפקוד השחלה ישנה גם השפעה על פוטנציאל הפריון.

בדיקת AMH היא אחת הבדיקות המומלצות בכדי לקבל הערכה על גודל העתודה השחלתית ובדיקה זו נותנת אינדיקציה על עתודת הביציות הנותרות בשחלות לאחר הטיפולים.

בדיקות נוספות: רמת FSH, אינהיבין, מדידת גודל השחלה וכמות הזקיקים.

טיפול כימותרפי משפיע לא רק על התפתחות תאי הסרטן אלה על התפתחות התאים הבריאים כולל תאים השייכים למערכת הרבייה. השפעה זו יכולה להשפיע על יכולת האישה להיכנס להריון. לנשים רבות תפקוד מערכת הרבייה חוזר לתפקוד נורמאלי תוך מספר חודשים מסיום הטיפולים. לנשים אחדות זה ייקח שנים. מידת ההשפעה של הטיפולים על תפקוד מערכת הרבייה הוא מאוד אינדיבידואלי לאישה ולטיפול אותו עברה. לגיל האישה יש השפעה על סיכויי מערכת הרבייה לחזור לתפקוד תקין, ככל שהאישה צעירה יותר כך הסיכויים לחזור לתפקוד טובים יותר.

יותר ויותר נשים היום נעזרות בטכניקות של שימור פריון בכדי לאפשר לעצמן את היכולת לחזור ולהרות בעתיד. ניתן לקרוא מאמר מורחב בנושא השפעת הטיפולים על הפוריות וטכניקות לשימור פריון לפניכן מאמר של פרופ' אילן כהן בקישור הבא.

לאחר שהתייעצת עם גניקולוג אונקולוגי מומחה ולאחר קבלת ברכת הדרך ממנו, מומלץ לשלב דרכים לשיפור הפוריות כמו דיאטת הפוריות, טיפול נטורופתי, פעילות ספורטיבית, דיקור, שינה מרגיעה ואורח חיים התומך בדרך שבחרת.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן