לאכול או לא לאכול?

כזה או אחר?

שחלות פוליציסטיות , תפריט שחלות פוליציסטיות , שחלות פוליציסטיות תזונה

שאלות אילו ואחרות מנצנצות במהלך היום. הפוסט הבא מביא דוגמה טובה לארוחה מאוזנת ובריאה.

 

היום המאוזן עבורכן הסובלות מ שחלות פוליציסטיות :

במהלך היום חשוב לשלב בתפריט את כל אבות המזון: חלבונים, פחמימות, שומנים, ירקות ופירות. אחד הדגשים החשובים עבור נשים הסובלות מ שחלות פוליציסטיות הוא שמירה על רמות סוכר תקינות בדם. שמירה המושגת על ידי תפריט מופחת פחמימות מצד אחד עם פחמימות מלאות מצד שני. שמירה על איזון כללי מושגת עם איזון יומי, כמו כן איזון בכל ארוחה.

כך מושג אחד העקרונות החשובים עבורכן – עקרון האיזון.

שחלות פוליציסטיות והאינסולין:

האינסולין הוא הורמון המופרש בגוף עם משימה (אחת מהחשובות) של איזון רמות הסוכר בדם. אצל נשים רבות הסובלות מתסמונת שחלות פוליציסטיות , ההורמון מופרש בכמויות גבוהות. עודף האינסולין גורם לגירוי הורמונאלי הגורם לעלייה בפעילות ההורמונים האנדוגנים (זכריים). עלייה זו משבשת את האיזון ההורמונאלי וגורמת לתופעות הידועות של תסמונת שחלות פוליציסטיות – אקנה, שיעור יתר ועוד.

 

יום מאוזן עם כמות פחמימות מופחתת יפחית את כמות האינסולין היומית, וימתן את שאר תופעות התסמונת וכך יסייע בהשבת האיזון לגוף.

 

בכדי לתת דוגמא מוחשית וטעימה מצורף רעיון נפלא לארוחה בריאה ומאוזנת המותאמת לנשים הסובלות מ תסמונת שחלות פוליציסטיות .

שחלות פוליציסטיות , תפריט שחלות פוליציסטיות , שחלות פוליציסטיות תזונה , ארוחה מאוזנת

פילה סלמון עם ירקות אפויים (בתמונה סלק), אפונת גינה, חומוס ואורז מלא

מצרכים (5 מנות):

• פילה סלמון. 500 גרם.

• אפונת גינה. כוס וחצי.

• חומוס גרגירים 2 כוסות חומוס טרי. להשרות 12 שעות לפני הבישול בקערה עם מים.

• אורז מלא. כוס לפני בישול.

• מגוון ירקות לאפייה בתנור: סלק/ פלפלים/ כרובית/ שומר/ בצל/ ברוקולי ועוד…

• כוס כוסברה קצוצה.

• כוס פטרוזיליה קצוצה.

• שמן זית

• 2 שיני שום

• כורכום

• מלח

• פלפל שחור

• רוזמרין טרי

• לימון

 

הכנת הדג:

מפשירים את הסלמון יוצקים מיץ לימון טרי ומשאירים לנוח כחצי שעה.

שוטפים מייבשים וחותכים לפרוסות של 100 גרם

 

מניחים את הסלמון על ניר אפייה משומן קלות

מתבלים את הדג במעט מלח ופלפל שחור גרוס, פטרוזיליה וכוסברה קצוצה

סוגרים את ניר הכסף לא במהודק

מחממים תנור מראש ל- 190 מעלות

אופים 20 דקות ובודקים שהדג רך ומוכן

 

הכנת הירקות:

מגוון ירקות לאפייה בתנור: ברוקולי, כרובית, סלק, שומר, פלפלים בצבעים, בצל ועוד. חותכים לפרוסות ומניחים בקערה עם כף שמן זית, רבע כפית מלח, עלי רוזמרין טרי, מערבבים ומכניסים לתנור ל-20 דקות בחום של 180 מעלות

 

הכנת התבשיל:

להרתיח מים בסיר. כשהמים רתחו להוסיף כוס אפונת גינה קפואה+ כפית כורכום. לאחר 5 דקות להוציא את האפונה

 

להכניס לאותם המים כוס גרגירי חומוס שהושרו 12 שעות מראש. להוסיף עוד חצי כפית כורכום. להביא לרתיחה ואחרי שרתח להנמיך את האש ולבשל עוד 20 דקות. כשמוכן להוסיף חצי כפית מלח+ תערובת פטרוזיליה וכוסברה קצוצות+ 2 שיני שום קצוצות.

 

הכנת האורז:

כוס אורז מלא – לברור, לשטוף היטב ולשים בסיר עם 2 כוסות מים מהברז + כפית מלח, אחרי הרתיחה הראשונה, להנמיך את האש למינימום, לכסות ולתת להתבשל עד לספיגת כל הנוזלים. זהירות! לא לייבש!! כשכל הנוזלים נספגים, יש להפסיק את האש ומיד להוסיף כף שמן זית ושן שום גדולה קצוצה

 

הגשה: ליד כל נתח סלמון לשים 3 כפות אורז מלא, 3 כפות אפונת גינה, 3 כפות חומוס וירקות ללא הגבלה…

 

בתאבון….

 

המתכון באדיבות חברת לבריאות – טבעי לאכול נכון: אספקת שבועית של מנות על טהרת הבריאות והמזון הטבעי

שחלות פוליציסטיות , תפריט שחלות פוליציסטיות , שחלות פוליציסטיות תזונה , ארוחה מאוזנת