לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

nick-collins-udo5pIvRfrA-unsplash
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

הסלק כוכב בריאותי

הסלק בשירות הרפואה:

הסלק האדום הוא ירק בעל ערך תזונתי חשוב. ניתן לשלב אותו במזון בדרכים מגוונות כחי או מבושל, בסלט, בתבשיל או בתחמיץ.

הסלק עשיר בויטמינים ומינראלים כמו ויטמיני A, B, C, E, K וחומצה פולית, אשלגן ומנגן. הסלק האדום הוא מקור טוב גם לסידן, ברזל, מגנזיום, אבץ, סלניום, זרחן, נתרן וחומצה אמינית טריפטופן.

עקב העושר הרב של הויטמינים והמינראלים הוא מחובר לאפקט של חיות וחיוניות לגוף. מערכת החיסון יכולה לקבל כוח ואנרגיה בשילוב שוטף של סלק בתפריט היומי. במידה ואתם סובלים או חוששים מאנמיה, בעיות בכבד או בלב, מחלות ריאה, עצירות או סרטן מעי, אכילת של סלק אדום יכולה לסייע.

הסלק האדום פועל באופן ממוקד על הכבד ומפחית שומנים ורעלים המשפיעים ופועלים בכבד. האשלגן בכבד, מגן על הלב, החומצה הפולית והאשלגן יחד יפחיתו את הסיכון ללחץ דם גבוה. במידה וצבע היציאות משתנה לורוד נא לא להילחץ זה מהסלק.

לנשים בהריון הסלק מומלץ בגלל תכולת החומצה הפולית והוויטמין 9B  שבו. חומצה פולית חיונית טרום היריון ולמשך כל תשעת החודשים.

נשים האוכלות סלק אדום משפרות את הפוריות שלהן בעזרת תכולת אנטי אוקסידנטים גבוהה המסייעת לשמור על איכות הביציות מפגיעה של רדיקלים חופשיים.

אחרי שהבנו למה סלק חשוב לנו בואו ונגש למטבח להכנת סלט סלק:

הכנת הסלט מתחילה בהכנת הסלק עצמו: ישנם המתעצלים וקונים סלט בשקית ואקום אך ישנה שיטה מהירה ויעילה להכנת סלק: מקלפים את הסלק, חותכים ומאדים במעט שמן זית ומים, רבע שעה מקסימום  והסלק מוכן.

אני מצרפת כאן מתכון פשוט ומהיר לסלק אך ממליצה לכם לשלב אותו עם דגן מבושל כמו חיטה או בורגול והשידוך הזה יניב ארוחה מתובלת צבעונית חיה ובועטת.

מצרכים:
3 סלקים בינוניים מבושלים וחתוכים לקוביות
1 לימון סחוט
בצל סגול בינוני קצוץ לקוביות קטנות.
צרור פטרוזיליה שטוף וקצוץ
מלח פלפל שחור טרי טחון

סוחטים מיד מיץ מלימון שלם, מוסיפים בצל  ופטרוזיליה ומתבלים במלח ופלפל.

זהו! כמה קל.
משתלב מצוין עם אורז מלא, פתיתים או כל דגן אחר

התזונה שלנו היא החלק שיש לך שליטה ולכן כדאי לפעול על מנת לשפר את הפוריות. במיוחד חשוב "לתפור" עבורך את התפריט הנכון משולב עם תוספים וצמחי מרפא אשר ביחד יתנו תמונה שלמה ומאוזנת ואת התוצאה המבוקשת. ייעוץ פרטני ייתן לך מענה רב מערכתי שלם ומלא ויותאם לשגרת יומך, לאישיות שלך ולאורח החיים שלך.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן