את מוזמנת לבוא ולגלות את התשובה !

המאמר הבא יסייע לך לגלות האם את סובלת מתסמונת שחלות פוליציסטיות ואם כן מה אפשר לעשות בכדי לשפר את בריאותך ולרדת במשקל.

מרב גודוביץמהי תסמונת של שחלות פוליציסטיות ?

אחת מעשר נשים מאוכלוסיית הנשים בגיל הפוריות סובלת מהתבטאות זו או אחרת של תסמונת שחלות פוליציסטיות . התסמונת מתבטאת במגוון דרכים – שיעור יתר, השמנה, תנגודת לאינסולין, העדר ביוץ או מחזורים לא סדירים, אקנה ועוד. להרחבה בנושא בקישור הבא.

 

מדענים ממחלקת המחקר של אוניברסיטת סטנפורד ארה"ב טוענים כי תנגודת לאינסולין היא מצב ביוכימי שיכול לגרום למשקל עודף ולשחלות פוליציסטיות. להרחבה וקריאה בנושא הנכם מוזמנים לקישור הבא.

 

שחלות פוליציסטיות ומשקל עודף:

משקל עודף הוא אחד הסימפטומים השכיחים בנשים עם שחלות פוליציסטיות .

אחד מהגורמים להשמנה ב שחלות פוליציסטיות היא תנגודת נמוכה לאינסולין. תנגודת נמוכה לאינסולין ניתנת לטיפול בדרך טבעית וללא תרופות.

שחלות פוליציסטיות , תפריט שחלות פוליציסטיות , שחלות פוליציסטיות תזונה

תנגודת נמוכה לאינסולין היא אחד הגורמים העיקריים לתסמונת שחלות פוליציסטיות

ישנו חיבור ישיר ומאוד מתסכל בין משקל עודף לבין שחלות פוליציסטיות . אינסולין הוא הורמון האחראי לספיגת הגלוקוז מהדם לתאי הגוף, שם הם מספקים אנרגיה. אם את עם תנגודת לאינסולין התאים שלך מגיבים בעצלות לאינסולין. כאשר את אוכלת מזון כלשהו, הגוף שלך מפרק את המזון לאנרגיה שימושית עבורו, כלומר לגלוקוז.

הגלוקוז שנספג בזרם הדם מגיע לתאים ושם מספק אנרגיה. לאחר ארוחה, בייחוד ארוחה עם הרבה פחמימות, רמת הגלוקוז בדם תעלה, מה שמאותת ללבלב לשחרר יותר אינסולין עד שעודף הגלוקוז בדם יספג לתאים.

כאשר יש תנגודת לאינסולין, רמת גלוקוז העודפת נשארת בזרם הדם עד שמגיעה לכבד ומשם הופכת לתא שומן. בנוסף לכך, עודף אינסולין בזרם הדם מעודד את הכבד לייצר יותר שומן הנקרא טריגליצרידים המקושרים ישירות לסיכון למחלות לב.

תנגודת לאינסולין מעודדת שומן עודף כיוון שגלוקוז לא נכנס בצורה יעילה וטובה לתאים והופך לאנרגיה. רמות גבוהות של אינסולין בדם יוצרים תגובה ביוכימית עם טווח רחב של בעיות בריאות כמו סכרת, אי-פריון, בעיות לב ו שחלות פוליציסטיות .

משקל עודף מקושר לבעיות בריאות מרובות. בעזרת צעד אחד את יכולה לשפר את בריאותך בטווח הרחוק בנוסף לירידה במשקל.

 

האם את מוצאת את עצמך מתחילה דיאטה או תוכנית ספורטיבית, מלאת מרץ ותיקווה, לגלות יותר מאוחר שאת לא מקבלת את התוצאות הרצויות?

חמשת הרבדים הבאים יסייעו לך לבצע שינוי מוצלח לאורך זמן:

  1. תוכנית לשינוי תזונתי המורכבת באיזון רמות סוכר בדם, שיפור ביעילות האינסולין, תוכנית לירידה במשקל.
  2. תמיכה של תוספי תזונה וצמחי מרפא תסייע ביצירת איזון הורמונאלי, איזון רמות סוכר בדם וסיוע בכמיהה למתוק.
  3. פעילות גופנית כתרופה ליצירת איזון כללי של הגוף ותמיכה לשינוי התזונתי ולאורח חיים בריא
  4. התייחסות "להתמכרות" שיש לסוכרים ולפחמימות על חייך.
  5. תמיכה וליווי לאורך התהליך חשובים מאוד בכדי להשיג הצלחה לאורך זמן ולבצע שינוי יעיל וחיובי

 

הצעד הראשון פשוט: הרימי טלפון וקבעי פגישה וכך לא תצטרכי להתמודד לבד עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות או המשקל העודף.

חשוב לי שתדעי כי אני מלווה ותומכת בך לאורך כל הדרך גם בנושא המשקל וגם בנושא השחלות הפוליציסטיות (לפי מחקרים תמיכה וליווי מעלים את הסיכויים לשיפור במצב).

 

 

המזון הוא התרופה!!

"הפחתת המשקל ב7% היא משמעותית ביותר לשיפור הרגישות לאינסולין כיוון שכאשר הגוף נפטר משומן המקום הראשון ממנו נפטר הוא השומן הבטני" אוסמה המאדי מנהל התוכנית להשמנה במרכז לסכרת של אוניברסיטת הארוורד.