לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

טרי1_0004_Depositphotos_243635770_L
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

חדשנות בטיפול התזונתי בשחלות פוליציסטיות

איך לשפר את סיכוייך להיכנס להריון לנוכח תסמונת שחלות פוליציסטיות

נועה נראתה המומה. צעירה ומלאת בטחון עצמי, לא האמינה למשמע אוזניה.

" שחלות פוליציסטיות , מה זה ואיך הגעתי לקושי להיכנס להיריון" שאלה נועה. "אני מרגישה אבודה וחסרת סיכוי לממש את האימהות שלי"

"האם את מוכנה לעבור תהליך של שינוי כדי לנסות ולטפל בבעיה באופן טבעי?" שאלתי.

"תסבירי לי" אמרה נועה:

תסמונת שחלות פוליציסטיות מקושרת עם הפרעה אנדוקרינית והיא אחת מגורמי אי-פריון השכיחים ביותר. כ5-10% מהנשים בגיל הפריון תסבול מתסמונת שחלות פוליציסטיות.

מדוע יש קשר כל כך חזק בין שחלות פוליציסטיות ותזונה?

רוב הנשים הסובלות מתסמונת שחלות פוליציסטיות תסבולנה מרמת אינסולין גבוהה בדם ואחוז גבוה מהן סובלות גם מתנגודת לאינסולין. תפקוד האינסולין במטבוליזם של הגלוקוז (סוכרים) בדם אצל הנשים הסובלות מתסמונת שחלות פוליציסטיות אינו תקין, והתוצאה היא שרמות הגלוקוז בדם גבוהות. מחקרים הראו שתפריט דל פחמימות בעלות ערך גליקמי גבוה מוביל לירידה במשקל ולהפחתת רמות האינסולין והטוסטסטרון בצום. איזון רמות האינסולין ורמות הגלוקוז בדם מסייעים באיזון ההורמונאלי ההכרחי בתסמונת זו.

תפריט תזונתי מותאם לתסמונת שחלות פוליציסטיות הוא השלב הראשוני בלבד לטיפול הייחודי בתסמונת שחלות פוליציסטיות .

מה יש בתפריט הבסיסי של תסמונת שחלות פוליציסטיות ?

השלב הראשוני לטיפול התזונתי בתסמונת שחלות פוליציסטיות כולל תפריט מאוזן המכיל את כל אבות המזון. התפריט הבסיסי מכיל חלבונים, שומנים ופחמימות אך ביחס שונה מתפריט רגיל של אורח חיים בריא. היחס השונה פירושו הפחתה בכמות הפחמימות והרכבת תפריט דל שומן ועשיר בסיבים תזונתיים. בתפריט הבסיסי מודגש שימוש בפחמימות מורכבות, העשירות בסיבים תזונתיים כגון לחם מלא, אורז מלא, גריסים, כוסמת, בשיבולת שועל ועוד במקום שימוש בפחמימות פשוטות כמו סוכר לבן, המעלות ומורידות את רמות הגלוקוז בדם בצורה חדה ומהירה.

"עד עכשיו הבנתי את ההסבר ואני מקבלת אותו ומוכנה להתחיל את תהליך השינוי שהצעת אבל את אומרת שיש איזה "קסם" חדש. מה זה?" שאלה נועה וכולה פליאה.

החידוש בתחום התזונתי טיפולי – הקשר בין בoxidative stress לבין תסמונת שחלות פוליציסטיות?

טיפול ב(oxidative stress (OS הוא המילה האחרונה בטיפול בתסמונת שחלות פוליציסטיות . הטיפול החדשני לוקח את התפריט הבסיסי צעד אחד קדימה ולראשונה מתייחס לנושא של מטבוליזם של אסטרוגן.

מחקרים הראו כי תסמונת שחלות פוליציסטיות מקושרת עם עלייה ברמות ה- (ROS (reactive oxidative stress אצל החולות, מובילה לעלייה ברמת הבעיה הדלקתית אצלן, הגורמת להחמרת תנגודת האינסולין ולהחמרת חוסר האיזון ההורמונאלי והעודף האנדרגוניזם.

ישנם מזונות בעלי השפעה מזיקה לגוף כמו מזונות מעובדים שהם בעלי השפעה אוקסידטיבית שלילית לעומתם ישנם מזונות התורמים לטיפול האוקסידטיבי השפעה מחמצנת או העשרה של חמצן לגוף כמו ירקות ירוקים עליים. ולכן בחלק זה בתהליך משפיעים על הנושא ההורמונאלי המקושר לתסמונת שחלות פוליציסטיות .

לסיכום

מחקרים הראו כי לנזקים חמצוניים (OS-oxidative stress) השפעה על יכולת הפריון בנשים ועל החמרת הסימפטומים בתסמונת שחלות פוליציסטיות ולכן חשוב לכלול טיפול שלם ומלא בתסמונת זו.

טיפול זה יכלול את התפריט הבסיסי ואת הטיפול בOS כדרך לקבלת תוצאות מהירות וטובות ולהשגת הריון מהיר יותר באופן יחסי – למרות תסמונת השחלות הפוליציסטיות .

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן