לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Sad man sit at the table alone. Man lifestyle, sadness concept. copy space
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

איכות הזרע : מה עושים כשהבעיה היא אצלך?

כשאור הזרקורים מופנה עליך:

עוד חודש עובר ועדיין אתם לא בהריון,

עוצרים לרגע ורואים שכבר שנה עברה ותוצאות אין,

עם כל מחזור שמגיע אתה רואה אותה כואבת.

לאחר שנה הלחץ כבר מרקיע שחקים,

אתם נגשים לבירור ראשוני אצל רופא הנשים,

אתה התומך החזק וגם האופטימי – הצלע החזקה בבית

איפה שהוא הנורמה החברתית ממוקדת בה:

יש לה בעיה!

אל רופא הנשים חזרתם עם כל התוצאות

ואז הגיעה הבשורה: הבעיה אצלך!

תוצאות איכות הזרע מראות בבירור שיש בעיה.

אור הזרקורים פתאום מופנה כלפיך

מבפנים אתה מתרסק אבל חייב להישאר חזק

להיות שם בשבילה להישאר בתפקיד הגבר החזק

אבל כפל התפקידים מעמיס עליך והמחיר יקר

איך ממשיכים לתפקד בתוך המציאות החדשה?

המציאות החדשה

אתה לא לבד: איכות הזרע של הגברים בישראל ירדה באופן מדאיג בעשור האחרון, כך עולה ממחקר חדש שנערך ביחידה לפוריות בהדסה הר הצופים. הנתונים האלה רק באים לשבור את הסטטוס קוו הישן כי כשיש בעיה המיקוד הוא באישה ולא בגבר. המציאות החדשה מראה היפוך כי יותר ויותר גברים יש בעיות ב איכות הזרע .

בלי לחץ

אחרי ההלם הראשוני זה זמן להתעשת ולהתחיל בתהליך של פוריות זוגית. כן, אתה מרגיש בעיטה לגבריות וגם לאגו. אבל מפה ממשיכים קדימה. החשש הגדול זה העתיד: מה יהיה? המון שאלות עולות במקום הזה וכאן חשוב לא לתת ללחץ להוביל אותך אלא לבנות תכנית פעולה שתכניס הגיון בחיים והכי חשוב – תוביל אותך להצלחה.

לאורך שנות עבודתי אני פוגשת אתכם בזמן קבלת התוצאות וההלם הראשוני. הפעילות שלכם בנושא מגיעה ממקום של לחץ ואיתה יש גם הרבה טעויות.

לשתף

השיתוף הכי חשוב זה עם בת זוגתך. עד כה היית במקום המרגיע והתומך ושמרת על חוזק – להיות חזק בשבילה אבל בזוגיות יש הרבה ביחד ולכן חשוב להיפתח בכדי להמשיך בזוג עם עבודת צוות ולא למצוא את עצמך לבד עם הבשורה.

כשאתם באים אלי ביחד, יש תמיכה אחד בשני. התהליך שלכם משותף. נושא האשמה כן על הפרק גם אם לא מדברים עליו בקול רם לך זה מהדהד חזק מאוד: זוגתי תעבור טיפולים בגללי – אני אשם.

להתייעץ

נושא פוריות הגבר לצערי הרבה פחות מושקע משפע המידע, הרופאים והמטפלים העוסקים בצד הנשי של הזוגיות. לכן כצעד הראשון עבורכם הייתי ממליצה ללכת ולהתייעץ ולבקש הפנייה והמלצה לאותם הגורמים העוסקים ומתמחים בפוריות הגבר .

המלקט: איסוף מידע

אתה בא ממקום של הקשבה ואיסוף מידע. לשבת ולקרא וגם ללכת ולהתייעץ – להקשיב כשאתה רגוע ולא במצב של ייאוש.

הפתרון נמצא שם עבורך רק העזר במעט סבלנות.

רק בחודש האחרון הגיע זוג מקסים אלי לקליניקה עם בעיה גם ב איכות הזרע . זה היה ממש רגע לפני שהם כבר קבעו תור לניתוח משולב בטיפולי פוריות עבורה. את הפגישה הראשונה הקדשנו בכלל לא לנושא של התזונה אלא לעשות "סדר בבלאגן". אני לא אפרט את כל הבירורים שנעשו אבל השורה התחתונה הייתה שבעקבות הבירורים התכניות שלהם השתנו. והחלק הכי חשוב שהם סיפרו לי שהיה משמעותי עבורם שברגע שהיה להם מידע והלחץ אחרי הפגישה איתי קצת ירד אם הבינו שרצו מתוך לחץ מהר מדי קדימה והעצירה לצורך בירורים הייתה נכונה עבורם.

לאחר שיש מידע טוב סמוך על עצמך ובנה תוכנית פעולה להמשך הדרך בהתאם לכל מה ששמעת ולכל הרופאים והמטפלים שפגשת או דיברת אתם. זה גם המקום לשלב את הצד הטבעי של עולם הפוריות: שיפור איכות הזרע בעזרת הטיפול התזונתי.

הזמנה לטיפול טבעי

התזונה היא כלי מדהים המשחק תפקיד חשוב בשיפור איכות הזרע. בשנים האחרונות מחקרים רבים מצביעים על קשר חזק בין תזונה ספציפית לבין שיפור איכות הזרע. למשל, מחקר שהתפרסם בירחון המדעי Fertility and Sterilit הראה כי לנזק החמצוני בגוף יש תפקיד משמעותי בהשפעה על ספירה ואיכות הזרע. דרך טיפול תזונתי ממוקד לנושא איכות הזרע ניתן לשפר את איכותו של הזרע ולהגיע עם שיפור בתוצאות.

עצור לרגע

אל תיתן ללחץ להביא אותך מהר מדי לשולחן הניתוחים או את בת זוגתך לטיפולים הורמונאליים. לפני זה אתה מוזמן לבוא לטיפול תזונתי ממוקד וקצר ולחוות את נפלאות המזונות משפרי הפוריות, מזונות המשפרים את איכותו הזרע ויסייעו לך במאבק באי-פריון.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן