לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

אבנים איזון טבע חוקי
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

פוריות: האם גם לך עודף אסטרוגן בגוף ?

מתקשה להיכנס להריון ?

מהו אסטרוגן ?

אסטרוגן הוא שם כולל לקבוצה של תרכובות הורמונים. אלו הורמוני המין העיקרים אצל נשים ומשחקים תפקיד מרכזי באיזון ההורמונאלי בגיל הפריון.
האסטרוגן מיוצר בעיקר בשחלות. הוא מסדיר את המחזור ומכין את הרחם להריון על ידי העשרה ועיבוי רירית הרחם. שני הורמונים, הורמוני LH והורמון מגרה זקיק (FSH), יסייעו לשליטה באופן שהגוף מייצר אסטרוגן בנשים בגיל הפריון.

האסטרוגן והמחזור החודשי:
גיוס זקיק בשחלה הוא ראשיתו של המחזור החודשי. גורם ביולוגי "מסתורי" הוא המעודד הראשוני לצמיחת הזקיקים. בלוטת יותרת המוח גורמת להפרשת הורמונים גונדוטרופינים: ההורמון FSH (הורמון מגרה זקיקים) וההורמון LH (הורמון הביוץ) הורמונים אלו מעודדים התפתחות הזקיקים. ההורמונים הגונדוטרופינים "מפקחים" על ייצור ההורמונים הסטרואידליים (אסטרוגן ופרוגסטרון) המשפיעים על רירית הרחם והכנתה לקליטת והשרשת העובר.
שרשרת ביולוגית מופלאה זו היא תמציתו של האיזון העדין של הגוף והמחזור החדשי.

כיצד מתפנה האסטרוגן מן הגוף?
כאשר רירית הרחם מעובה ומוכנה לקליטת העובר, זהו השלב שבו מסתיים תפקידו של האסטרוגן. וכמו כל פסולת אחרת בגוף, גופנו יפרק אותו ויפנה אותו מהגוף. כאן נכנס לפעולה הכבד, המהווה שחקן מרכזי בתהליך פירוק וסילוק האסטרוגן מהגוף.

עודפי אסטרוגן:
ממחקרים שנעשו בשנים האחרונות עולה תמונה כי ההורמון אסטרוגן מצוי בסביבתנו בכמויות גדולות מהרגיל (וכך נוצרת "הצפה" או עודף): חומרים כימיים מתועשים, חומרי הדברה, אכילת בשר מבעלי חיים שטופלו בהורמונים להאצת הגדילה ועוד. התוצאה: שיבושים במערכת ההורמונאלית.
עודפי אסטרוגן עשויים להימצא אצל נשים הסובלות מתסמונת שחלות פוליציסטיות, אנדומטריוזיס וכו'.

כיצד מטופלים עודפי אסטרוגן דרך הטיפול הנטורופתי:

שינויי תזונה משולב בצמחי מרפא יכולים לחולל שינוי משמעותי במסלולי הפירוק של האסטרוגן, ובכך לתרום לצמצום החשיפה אליו. לדוגמה, מחקר משנת 2000 שהתפרסם מגאזין המדעי Cancer Epidemilogy, Biomarkers & Prevention מתמקד בקשר החיובי בין צריכת ירקות מצליבים (כרוב, ברוקולי ועוד) לפינוי עודפי אסטרוגן מהגוף, אצל נשים.
ירקות ממשפחת מצליבים, כמו כרוב, כרובית, ברוקולי כבר היו ידועים עוד מימי קדם כצמחים מרפאים. תפריט המכיל ירקות אלו משפיע על הפעילות האנזימטית הקשורה לחילוף חומרים של אסטרוגן בגוף.
שילוב צמחי מרפא מהווה חלק חיוני בטיפול בעודפי אסטרוגן. בתחום צמחי המרפא לגדילן המצוי, לדוגמה, יש השפעה חשובה על המטבוליזם של האסטרוגן. הגדילן המצוי הינו צמח מרפא ידוע בסגולותיו הרפואיות למעלה מ 2000 שנה. תפקידו במטבוליזם של האסטרוגן הוא דרך השפעתו המיטיבה על פעילות הכבד המשמש כציר מרכזי לסילוק עודפי האסטרוגן מהגוף.

תבלינים רבים וצמחי מרפא המקובלים מהמטבח המקומי תומכים במטבוליזם טוב של האסטרוגן כמו: כורכום, רוזמרין ועוד. כדי להשיג אפקט משמעותי לשיפור רמת האסטרוגן בגוף מומלץ לשלב פורמולות צמחי מרפא לצורך כך.

 המסקנה ברורה: אפשר ואפילו חשוב לעשות שינוי בתזונה שלנו כדי לעזור לגוף לרפא ולאזן את עצמו מעודפי האסטרוגן המצויים בסביבה וכך תהיה תרומתנו משמעותית לשיפור האיזון ההורמונאלי.

רוצה להכין את גופך להריון ? לשפר את הפוריות באופן טבעי ובנוסף לטיפולים קונבנציונאליים ? זה אפשרי והצלחות מדברות בעד עצמן.
ליצירת קשר ותיאום פגישה התקשרו אלי 054-9174719 
או לחצו כאן להשארת פרטיכם ואחזור אליכם. שלכם, מרב.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן