לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

iStock_000006244050XSmall
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

האם הרחם שלך מפריעה לך להרות?

הנטורופתיה רואה בגוף ובנפש כאחד, מערכת של יחסי גומלין המשפיעים וקשורים אחד עם השני. באמצעות תזונה ייחודית המותאמת לעולם הפוריות ניתן לסייע לגוף לאזן ולרפא את עצמו. הנטורופתיה אמנם מכילה כלים לריפוי הגוף אך מאמינה כי ריפוי הנפש היא חלק משמעותי מהטיפול השלם ולכן הטיפול המשולב חיוני מאד.

מהי רחם?
הגדרה מילונאית – "הרֵחֶם (Uterus; באנגלית: Womb) הוא איבר שרירי וחלול בעל דפנות עבים הנמצא בגופן של רוב נקבות היונקים כחלק ממערכת הרבייה, ומשמש להתפתחות העובר בתוכו."  – מתוך מילון ויקיפדיה.

עבודה עם נשים עם בעיות פריון מאפשרת מפגש עם הרחם והנשיות שלנו בראייה ובזוויות רבות ומעניינות. נשים עם קשיי פריון מפתחות מערכות יחסים ייחודית עם הפוריות והרחם שלהן.

שאלתי את השאלה הזו נשים רבות:
נשים בכל גיל ענו כמעט רק תשובה אחת – הרחם נתפשת בעיניהם למטרה אחת בלבד: איבר המשמש להריון, בית לעובר עד הלידה. כלומר איבר עם מטרה מאוד ממוקדת ופונקציונאלית – להביא תינוק לעולם.
נשים רבות הסובלות מתסמונת שחלות פוליציסטיות סובלות ממחזור לא סדיר עוד מימי נערותן אך לא שמות לב לנושא עד לרגע שהן מעוניינות להיכנס להריון ואז מבקשות "לתקן" את הבעיה כמו שמתקנים אוטו…

עוצמתה של הרחם
כשאנו מכירים ומתייחסים לרחם בגישה פונקציונאלית אנו מצמצמים את עוצמתה האמיתית.  בתוך הרחם שלנו קיימת עוצמה והיא מכילה מרכז רגשות ותחושות עדינות ומשמעותיות לחיינו. כאשר לאישה קושי להיכנס להריון היא נפגשת עם כישלון, בגידה או חוסר הגשמה של אחד הדברים הכי משמעותיים מבחינתה: האימהות.
תחשבו מה קורה לרחם בתקופה זו?!
נשים שעוברות טיפולי פוריות גורמות להקטנה וצמצום הרחם אפילו עוד יותר. הסיבה לכך לדעתי הוא פיתוח מנגנון הגנה. בכדי לעבור אין ספור בדיקות על ידי רופא הנשים והפלישה החוזרת ונשנית אל הרחם – המקום הכי אישי ואינטימי שלהן, והן מגינות על עצמן על ידי התנתקות.

התנתקות זו יוצרת ארבעה דברים:
1. אין הקשבה לגוף ומה שנותר לאישה זה קולות הפחדים והחששות המנקרים בראשה מהבוקר עד הערב מבלי שלגוף עצמו יש את האפשרות לאזן את האנרגיה הזאת.
2. חוסר החיבור לגוף ולרחם מנתק את המרכז העצמתי של הגוף שלנו.
3. כאשר הן נכנסות להריון קיים קושי להתחבר להריון ובכלל למקום עצמו. רבות מעלות חשש מכך שהן מתקשות להתחבר אל הרחם הן חוששות כי זהו סימן לכך שיהיה קושי להתחבר לתינוק לעתיד ולאימהות שלהן. כי הרי הרחם שלנו היא החיבור הגשמי לאימהות הראשונית שלנו.
4. כשאנו מכירות ברחם ככלי פונקציונאלי בלבד וכשאנו מגלות קשיי כניסה להריון, אנו מעבירות את מלוא האחריות לרחם שלנו לגורם שלישי,  גורם זר – הרופא. כך מחריף הניתוק לא רק מהרחם אלא מהאחריות שלכן על התהליך.

איך משתלבת הנשימה:
הנשימה היא כלי חשוב ,ראשוני ובעל עוצמה, שעוזר לנו להתחבר אל הרחם. נשימה אל הרחם היא טכניקה הלקוחה מתוך עולם ההתמקדות והנשימה המעגלית. היא מסייעת לנשים להתחבר בחזרה לרחם שלהם ובכך ליצור בחזרה את האיזון הבונה, ולהתחבר לעוצמות המדהימות שיש לנו. חיבור אל הרחם משפר את האיזון ההורמונאלי ויוצר את החיבור המחודש לעוצמה ולכושר החיות של הרחם וכך גם למקור הכוח והעוצמה של האישה.

ריפוי על ידי הקשבה:
התמקדות והנשימה מסייעות לנו ליצור דיאלוג ולהכיר איבר שבדרך כלל "לא קיים" או מיותר. הריפוי נעשה על ידי הקשבה אל הרחם.

וַיִּזְכֹּר אֱלֹהִים, אֶת-רָחֵל; וַיִּשְׁמַע אֵלֶיהָ אֱלֹהִים, וַיִּפְתַּח אֶת-רַחְמָהּ. וַתַּהַר, וַתֵּלֶד בֵּן; וַתֹּאמֶר, אָסַף אֱלֹהִים אֶת-חֶרְפָּתִי. בראשית פרק ל פסוק כב'.
כמו שאני מבינה את הפסוק – החיבור של האישה לרחמה מאפשר לה לרפא את עצמה ולחזור להיות פורייה.
עזרו לגוף לעזור לעצמו – תנו לעצמכם סיכוי בריא !

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן