מרב גודוביץמחקר חדשני מביא לראשונה זווית ראיה ייחודית לתוך עולם הפוריות. המחקר בחן את הקשר בין תזונה להצלחה בטיפולי פוריות. המחקר התמקד ביחסים בין חלבונים ופחמימות בתפריט האישה העוברת טיפולי פוריות בהפרייה חוץ גופית. ממצאי המחקר הראו כי נשים עם תפריט עשיר בחלבונים ומופחת בפחמימות, בזמן שעברו טיפולי הפרייה חוץ גופית, הצליחו להשיג אחוז הריונות גבוה יותר מנשים עם יחס חלבונים פחמימות הפוך.

אצל רובינו הפחמימות מהוות את עיקר התפריט. הזמינות הגבוהה, הקלות בהכנה ובהחלט גם ההרגלים כל אלה מביאים בסופו של דבר לתפריט היומי הפופולארי שמורכב מ85% פחמימה (זהו הממוצע שאני פוגשת אצל נשים המתחילות את הטיפול אצלי בקליניקה).

בעולם הפוריות הטבעי החלבון הופך להיות מרכיב חיוני. אולם מה שרבים לא יודעים: שגם החלבונים מתחלקים לחלבונים טובים וחלבונים פחות טובים ממש כמו פחמימות מורכבות ופחמימות פשוטות.

משפחת החלבונים מורכבת מחומצות אמינו וחשוב לקבל את כל חומצות האמינו להם זקוק הגוף שלנו. איכות החלבון נמדדת בחיוניות של חומצות האמינו המרכיבות אותו.

לא אכנס כאן לבניית מערך חלבוני איכותי וטוב אך אמליץ בשורה התחתונה לקבל מגוון רחב של מקורות חלבון שונים בכדי להעשיר את מערך הפריון שלנו בחומרי הגלם המשובחים ביותר. למשל צריכה של אגוזי מלך, המככבים במזונות הפוריות, היא חשובה וטובה אך אגוזי המלך דלים בחומצת אמינו ליזין ולכן חשוב לשלב מקור חלבון אחר שעשיר בחומצת אמינו זו למשל שילוב של עדשים.

טיפ ממני: שילוב של עדשים על בסיס יומי ייתן חלבון איכותי שיכול בשביל העניין והגיוון להשתלב בסלט, במרק ובתבשיל.

מצרפת מתכון מדהים צבעוני ומעניין.

סלט נבטים של מרב גודוביץסלט נבטים: חגיגה אמיתית בצלחת. שפע של צבעים וטעמים נהדרים שנותנים סלט קליל טעים ואפילו משביע. הסוד שעומד מאחורי הצלחת הסלט היא הטריות שלו.
אצלי בבית זהו סלט סוף השבוע: יום השוק שלי הוא יום חמישי וזהו תזמון מושלם לקבלת סלט עם הטריות הכי טובה.
מרכיבים:
חצי חבילת נבטים עבים
רבע חבילת נבטי חמנייה
2 גזרים מגורדים גס או חתוכים גוליאט
חצי כוס כרוב סגול חתוך לרצועות דקות
כוס וחצי כרוב לבן חתוך לרצועות דקות
1/2 כוס עדשים שחורות מבושלות קל (שיהיו מבושלות אך לא רכות מדי בכדי לשמור על מראה שלם ועגלגל)
מיץ מלימון שלם
3 כפות שמן זית
מלח ופלפל שחור גרוס גס
אופן ההכנה:
פשוט לערבב את כל המרכיבים יחד ולאכול.