לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Depositphotos_466520002_S
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

איזון הורמונלי  –  הבסיס לפריון טבעי

"כבר מגיל צעיר ידעתי שמשהו אצלי לא בסדר" מספרת נילי בת 31. המחזור לא היה סדיר: המחזור היה מגיע פעם בשלושה עד חמישה חודשים וגם כשהיה מגיע סוף סוף הייתי מתנפחת כמו בלון לפני קבלת הווסת. לאורך כל השנים התעלמתי מחוסר האיזון ההורמונאלי אבל בתוך תוכי ידעתי שכאשר ארצה להיכנס להריון תהיה לי בעיה. החיים התגלגלו וזרמו וכך מצאתי את עצמי שנתיים אחרי החתונה עמוק בתוך הטיפולים. בעצם, רק כשהייתי בתוך הטיפולים שמעתי על נושא התזונה ההורמונאלית והחלטתי ביחד עם בעלי לקחת פסק זמן ולחזור לנסות להיכנס להיריון טבעי."
כך מספרת נילי .

חוסר איזון הורמונאלי ברמה קלה בינונית או קשה מהווה חלק מחייהן של נשים רבות בגיל הפריון. נשים רבות לומדות לחיות אם התופעות לוואי הנלוות לחוסר האיזון וישנן שבוחרות לעשות שינוי ולחיות מאוזן.

מחקר של אוניברסיטת הרווארד עקב אחרי 18,000 נשים בגיל הפוריות במשך 8 שנים וראה כי ישנם מאפיינים בתזונה שמסייעים לנשים עם הפרעות בביוץ ומחזור.

מחזור סדיר לא חייב להיות כל 28 ימים במדויק. מחזור סדיר מוגדר בין 24 לבין 35 ימים כאשר הביוץ מתרחש 14 יום לפני המחזור. במידה והמחזור לא סדיר והמרווחים בין ווסת אחת לשנייה ארוכים או קצרים אי סדירות זו משפיעה כל הביוץ ועל השרשת הביצית המופרת.

אי סדירות במחזור החודשי במקרים רבים מציינת כי אין ביוץ או להיות יותר מדויקים מתרחש ביוץ רק בחלק מהזמן מה שמקטין מאוד את הסיכוי להיקלט להריון.

מחזורים לא סדירים מאפיינים נערות בתחילת שנות הפוריות וזה ברוב המקרים מסתדר מעצמו. ישנם מספר לא מועט של נשים שאי הסדירות מאפיינת את השגרה הקבועה שלהם. נשים הסובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות, נשים עם תת פעילות בלטות התריס, סוכר לא מאוזן ועוד.

מחזור לא סדיר הוא בעצם הסיבה השכיחה ביותר לאישה המסמנת קושי בכניסה להריון. חשוב מאוד לגשת לרופא הנשים שיבדוק את רמת ההורמונים, ויבצע אולטרסאונד וגם מעקב זקיקים,כל אילו הם רק חלק מהבדיקות שיבצע רופא הנשים על מנת לבדוק את מצב הפריון שלך.

התחנה הבאה מבחינת רופא הנשים הוא מתן טיפול הורמונאלי כדי לדאוג לביוץ. כאן חשוב לדעת כי ישנם כלים טבעיים שעושים פלאים לאיזון ההורמונאלי גם ללא סיוע/לקיחת הורמונים. הטיפול התזונתי השתלב בשנים האחרונות כחלק יותר ויותר משמעותי באיזון ההורמונאלי של האישה.

נילי: " עכשיו כשאני בסוף התהליך לאיזון הורמונאלי טבעי, אני חווה תהליך הרבה יותר פשוט ממה שחששתי בהתחלה. הגוף מרגיש טוב והכי חשוב –  אני מאוזנת לגמרי וזה שינה את החיים שלי. ממליצה בחום רב לכל אישה הסובלת מחוסר איזון כמוני."

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן