לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Depositphotos_39530233_S
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

להתגבר על שחלות פוליציסטיות באופן טבעי

כתבה פורסמה באתר וואלה:

בין חמישה לעשרה אחוזים מהנשים סובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות, המקשה על כניסה להריון. שיר בכלל לא ידעה שזו הבעיה שלה, עד ששמעה על כך לגמרי במקרה מאחות האולטראסאונד. חיפוש באינטרנט הביא אותה למרב גודוביץ, נטורופתית מתמחה בפריון, וארבעה חודשים אחר כך היא נכנסה להריון בצורה טבעית.

שיר ידעה שיש לה בעיה להיכנס להריון. על הבעיה עצמה היא שמעה לגמרי במקרה, מהאחות שעשתה לה בדיקת אולטראסאונד והזכירה את המושג "שחלות פוליציסטיות". עד אז העבירה שיר את זמנה בביקורים אצל רופאים, ששלחו אותה לסדרה של בדיקות, כתבו הפניות ודיאגנוזות, אבל לא שיתפו אותה במונחים הרפואיים, כמו שקורה פעמים רבות במפגשים עם רופאים מקצועיים. היא כתבה לעצמה את המושג ששמעה במקרה מהאחות – "שחלות פוליציסטיות" –  נכנסה לגוגל והחלה לקרוא מאמרים בנושא ולהתעניין בטיפולים אלטרנטיביים המומלצים ללא תרופות. ככה גם הגיעה למרב גודוביץ, נטורופתית המתמחה בפריון, ומלווה נשים בתהליכי הכניסה להריון.

"לא היה לי מה להפסיד"

"כבר בפגישה הראשונה מרב הסבירה לי מה זה שחלות פוליציסטיות ואיך ניתן להתגבר על הבעיה בעזרת תפריט תזונתי נכון וללא תרופות", מספרת שיר, "היא נתנה לי תחושה שלא מדובר בבעיה דרמטית, ושתוך כמה חודשים של טיפול נוכל להגדיל מאוד את הסיכוי להיכנס להריון וכך היה. לא היה לי מושג מה זה שחלות פוליציסטיות. הייתי שמונה חודשים אחרי החתונה, וכל הנסיונות שלנו להיכנס להריון לא הצליחו. כשהבנתי שיש בעיה התחלתי לראות רופאים שהחלו לבדוק אותי אבל לא נקבו בשם הבעיה. אני מבינה שלרופאים אין הרבה זמן להקדיש לכל אחת, ולשתף אותה בכל מיני מונחים רפואיים. הם גם לא בנויים לתת למי לכל שבאה אליהם תמיכה רגשית, וליווי מקצועי עם יחס אישי לאורך כל הטיפול, ולשתף כל אחת בכל התהליכים הרפואיים שהם ממליצים עליהם. הם מאמינים בתרופות שהם נותנים וככה זה עובד. עם מרב זה היה אחרת. היא לא רק מקצועית בתחום שלה, היא גם אישה מדהימה, שבנתה אצלי את האמון שביחד נוכל להשיג את המטרה תוך זמן קצר ובעזרת תזונה נכונה. לא היה לי מה להפסיד, נתתי בה אמון מוחלט, הלכתי עם העצות שלה, התחלתי לאכול על פי התפריט שבנינו יחד ותוך שלושה ארבעה חודשים זה קרה. אני זוכרת שהלכתי להיבדק ושהאחות בישרה לי שאני בהריון. בעלי חיכה  מחוץ למרפאה, יצאתי אליו בחיוך גדל ויחד התקשרנו למרב לספר לה שהצלחנו. היא היתה הראשונה ששיתפנו בחדשות הטובות האלה. היום, בזכות המפגש שלי עם מרב,  אני אמא לבת".

מה זה שחלות פוליציסטיות?

אחת הבעיות היותר נפוצות המונעות מנשים להיכנס להריון היא תסמונת השחלות הפוליציסטיות. בין חמישה לעשרה אחוזים מהנשים סובלות מהתסמונת. מדובר בבעיה הנגרמת עקב הפרעה הורמונאלית-אנדוקרינית, וחוסר האיזון בהורמונים גורר ביוץ לא תקין והעדר מחזור חודשי, מה שמקשה מאוד על כניסה להריון. לתופעה הזו יש גם סימנים חיצוניים, כמו שיעור יתר, פצעי אקנה ונטייה להשמנה. על מנת להתגבר על הבעיה יש להחזיר את הגוף מחדש למצב של איזון הורמונלי. מרב גודוביץ, נטורופתית, מכירה היטב את הבעיה, ומנסיונה הפיתרון עובר קודם כל דרך תזונה נכונה.

"כמעט כל הנשים שמגיעות אלי עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות כבר ביקרו אצל רופא והן שבעות מכל הדיאטות", אומרת גודוביץ, "תפריט מופחת פחמימות ונטול סוכרים הוא הבסיס. העניין הוא שחוסר האיזון ההורמונאלי-אנדוקריני מוביל אותן לכמיהה חזקה למתוקים, וזו פוגעת עוד יותר באיזון. תפריט נכון יעזור לרובן להתאזן, אך לפני כן יש לעצור את כדור השלג של תזונה לא נכונה. החזרה לאיזון היא מדורגת, וברגע שעצרנו את כדור השלג יש לאישה שליטה על גופה ובעיקר על התזונה שלה וחילוף החומרים הטבעי"

"הכי טבעי לאישה להיכנס להריון"

על החוויה הזו, של החיבור מחדש לגוף, מספרת שיר: "התחושה הזו של שליטה בגוף וחילוף חומרים נכון מורגשת תוך כדי התהליך. והיא רחוקה מאוד מכל המושגים המפוצצים ששומעים מהרופאים. התחושה היא שזה הגוף שלי וכל מה שקורה לו הוא פשוט וטבעי. והכי טבעי לגוף של אישה זה להיכנס להריון. כל הקשר עם מרב היה מאוד תומך, כשהיא נותנת לי כל הזמן כלים כדי לשלוט בגוף שלי בעצמי ולהבין שהדרך הטובה ביותר להיכנס להריון היא בדרך הטבעית. עד היום אנחנו בקשר. אם יש לי שאלות או צורך בהתייעצות, בכל מיני נושאים של תזונה, היא נותנת לי את התחושה שהוא תמיד שם בשבילי. אני מקווה שהסיפור האישי שלי יפתח גם לנשים אחרות את הדרך להתחבר לגוף שלהן ולהיכנס להריון בצורה טבעית".

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן