לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Portrait of older woman smiling with hat against gray wall
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

כניסה להריון בגיל 40: מחזירות את השליטה אלינו

" מרב תעזרי לי!

אומרים עלי שאני חכמה ומוצלחת,אומרים שהשגתי הרבה בחיים – הכל נכון אבל את הדבר הכי חשוב בחיים דחיתי ודחיתי וחשבתי שיש זמן והנה אני פה ולא מסוגלת להרות באופן טבעי.!!

כולם מסתכלים עלי ,במשפחה דואגים והחברות מתלחשות…אני חשופה ללחץ חברתי אדיר וכל מה שעשיתי עד כה לא הצליח. הרופא התחיל לדבר אתי על תרומת ביציות ואני אומרת : האם הכל אבוד?!"

ורד ג. בת 41 מחולון

ככל שהאישה מתבגרת, כך חלה ירידה באיכות הביציות שלה. הנתון הזה איננו שנוי במחלוקת ואמיתותו הוכחה במחקרים שונים. כל המחקרים הללו הצביעו על קיומו של קשר בין גילה של האישה לאיכות הביציות. לכאורה יש בכך כדי לייאש כל אישה בגיל מתקדם יחסית, המעוניינת להיכנס להריון. יחד עם זאת, התייחסות לנתון הזה לבדו יש בה כדי להטעות. הירידה באיכות הביציות אמנם בלתי נמנעת, אך ישנם גורמים נוספים המשפיעים על איכות הביציות, גורמים שיש לנו השפעה אליהם וברי שינוי. להלן מספר עצות שיסייעו לך לשפר בצורה מהותית את הסיכויים שלך להרות. ניתן גם ליצור קשר לעצות וטיפולים נוספים שיכולים לסייע להשגת המטרה הנכספת.

הגורמים לירידה באיכות הביציות וכיצד ניתן לטפל בהם

קיימים מספר גורמים ידועים שבעטיים יורדת איכות הביציות אצל נשים בשנות השלושים והארבעים לחייהן. מבין כל אלה, הגורם היחיד שהוא בלתי ניתן לעצירה או שינוי הוא הגיל. אמנם ההשפעה של הגיל לבדו היא גדולה יחסית, אבל טיפול בשאר הגורמים כאמור עשוי להאט במידה ניכרת את הירידה באיכות הביציות. כתוצאה מכך מתאפשר לנשים רבות, גם בגילאים מתקדמים יחסית, להיכנס להריון ולהביא צאצא לעולם..

ישנם גורמים נוספים המשפיעים על איכות הביצית. הגורמים הללו הם זרימת דם, חמצון טוב, איזון הורמונאלי, תזונה ולחץ. חלק מהגורמים כאמור הם פיזיולוגיים וחלק מהם נפשיים. אבל המשותף לכולם היא העובדה שטיפול בכל אחד מהם מסייע בשיפור איכות הביצית והגדלת הסבירות להריון מוצלח.

חמצון הדם וזרימת דם טובה: הדם משמש להזרמת החמצן לגוף. אבל בנוסף לכך הדם מעביר גם נוטריאניטים. המדובר בתרכובות כימיות שונות ויסודות החיוניים לגדילת הגוף. בין השאר, מועברים החמצן והנוטריאניטים לביציות של הנשים. שיפור זרימת הדם מגדיל את כמות החמצן בכל ביצית והנוטריאניטים משמשים לשמירה על הביצית ועל כוח החיות שלה. שתיית מים מרובה, פעילות גופנית על בסיס קבוע ונשימה נכונה מסייעים להגברת החמצון בדם ולהגעה שלו לכל נקודה בגוף, ביעילות מרבית. הכלים שיכולים לסייע לך לחזק את הסירקולציה הם תזונה מתאימה ושילוב טכניקת נשימות.

איזון הורמונאלי: חוסר איזון הורמונאלי גורם לביצית להבשיל טרם המועד או לחילופין, שלא להבשיל כלל. חוסר איזון כאמור גורם לכשלים חמורים בתהליך הביוץ. ולפגיעה ביכולת של האישה להיכנס להריון תקין. ישנם מספר אמצעים להתגבר על הבעיה. האמצעי הראשון – ניקוי פוריות. מדובר בהליך המסייע לגוף להיפטר מעודפים הורמונאליים. בין השאר, הגוף נפטר מעודפי ההורמונים הניתנים למטופלות העוברות טיפולי פוריות.

צמחי מרפא ייחודיים מסייעים גם הם להחזרת האיזון ההורמונאלי לגוף האישה.אחד הצמחים היותר מתאימים לצורך כך הוא שיח אברהם (ויטקס). חשוב להדגיש בנקודה הזאת שטיפולים כאלה הם טובים ויעילים באופן כללי, ולא רק במקרה הנדון.

לתזונה יש מרכיב חשוב ביצירת גוף מאוזן: שינוי תזונתי כולל המתייחס בין היתר להפחתה משמעותית של צריכת סוכר וקפאין וכל המאכלים והמשקאות המכילים אותם. חשוב להפחית גם את צריכת חלב הפרה, שהוא עצמו עתיר הורמונים.

תזונה נכונה: תזונה נכונה מסייעת לפעילות תקינה של הגוף. היא מסייעת בשיפור זרימת הדם. יחד עם שמירה על איזון הורמונאלי. נכללים בה גם נוטריאניטים שונים, ואנטיאוקסידנטים שונים. מדובר בנוגדי חמצון, השומרים על הביציות מפני הזדקנות.

הפחתת רמת הלחצים: אחד הדברים החשובים לשמירה על איכות הביציות הינה הפחתת רמת הלחץ. הפחתה כאמור ניתנת להשגה בדרכים שונות. אלה כוללות מגוון פעילויות, החל מנסיעה מפנקת לחו"ל, עבור דרך פעילויות מהנות שונות וכלה בפגישה ושהייה במחיצתם של חברים וחברות טובים. הפחתת לחצים ניתנת להשגה גם באמצעות תרגול של נשימה נכונה.

לפעול להשגת המטרה – אקטיביות היא שם המשחק

התפיסה העומדת ביסודם של כל הדברים שלעיל גורסת שכל אישה המעוניינת להרות יכולה לשנות משמעותית את הסיכויי שלה להרות. מעבר לחשיבותם של טיפולי הפוריות, יכולה כל אחת מהפעילויות שהוזכרו כאן וכולן כאחת, לשפר מאד את הסיכויים להיכנס להריון. טיפולי הפוריות חשובים, אבל כל הפעולות שהוזכרו כאן מגדילות במידה ניכרת את סיכוייהן של מטופלות בשנות הארבעים שלהם ובגילאים מתקדמים אף יותר, להגשים את חלומן ולהביא לעולם תינוק בריא.

האמור לעיל הוא רק חלק ממגוון רחב של שיטות ודרכים המסייעים להגברת סיכויי ההריון. צרי איתנו קשר כבר כעת ונוכל לסייע לך במאמצים להפוך לאם מאושרת.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן