לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Depositphotos_211081746_XL
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

איך גם את יכולה להצליח בטיפולי הפוריות

תזונה טרום הריונית והשפעתה על כניסה להריון בטיפול פוריות (IVF/ICSI):

" כולם מסתכלים לי על הבטן " אמרה לי עדי." שואלים בלי בושה למה אני מחכה, המשפחה לוחצת וכולם מרחמים עלי. אני לחוצה וטיפולי הפוריות אצל הרופא קשים לי מאד ומשגעים לי את המצב רוח ואת כל הגוף. אני מתוסכלת מאוד. מה עושים? " עדי בת 36 מל אביב.

בעשורים האחרונים הפכה מדינת ישראל למעצמה בכל האמור בטיפולי פוריות. לאחרונה היו פרסומים רבים בתקשורת בנוגע לטיפולי הפוריות: " אחד מתוך חמישה מחזורי טיפולי פוריות הסתיים בהריון שנראה באולטרה-סאונד, ואחד מכל ארבעה מחזורי טיפול שבהם בוצעה החזרת עוברים הסתיים. מדובר בנתונים שהועברו מ-15 יחידות הפריה (מתוך 28 יחידות הקיימות בארץ) בשנת 2014 (פורסם בישראל היום)". מרבית הנשים המצויות בהליכי הפריה או מתכוונות לעבור אותם, שואלות את עצמם שאלה אחת בלבד: האם ניתן לשפר את סיכויי ההצלחה? ואם כן – באילו אמצעים כדאי לנקוט לשם כך?

הקשר בין תזונה לקויה ואי פריון והמפתח לפתרון

העולם כולו ומדינות המערב בפרט, חווה החל מתחילת המאה העשרים תהליך ארוך של עלייה ברמת החיים ובאיכות החיים כאחת. התוצאות של התהליך הזה הן ברוכות – למעט במקרה אחד: רמת הפריון בקרב נשים ירדה באופן משמעותי, מה שהעלה את הצורך לבדוק את הסיבות שלה. מחקרים רבים שנערכו בזמנים שונים ובמקומות שונים הגיעו למסקנות דומות: קיים קשר הדוק בין תזונה לקויה לבין אי פריון.  זאת ועוד – הקשר כאמור איננו פרופורציונאלי. אותם מחקרים עצמם מראים כי שיפור קל בתזונה, (נקודה אחת בס"ה בציון התזונתי), הביא לשיפור של 65% בסיכויי הכניסה להריון (המחקר פורסם במאגזין הרפואי Human Reproductive בשנת 2012)*.

המסקנה המתבקשת בעקבות הנתונים הללו היא אחת: שיפור תזונתי מומלץ מאד עבור נשים העוברות טיפולי פוריות, בכל גיל. שיפור התזונה מעלה מאד את סיכויי ההצלחה של טיפולי פוריות ומאפשר לנשים רבות יותר להפוך לאימהות מאושרות.

טיפול נכון, שמירה על תזונה ושמירה על שגרת חיים כחלק מהצלחת ההיריון

בחינה מעמיקה של בעיות אי הפריון השונות הביאו את טובי החוקרים בתחום למסקנה הבלתי נמנעת: אישה המעוניינת להיכנס להריון צריכה להיות אקטיבית בהליך הכניסה להריון. עם זאת, יש למצוא פתרונות ייחודיים המתאימים באופן אישי לכל אחת מהמטופלות. כל אישה המעוניינת ללדת יכולה לשפר בצורה משמעותית את הסיכויים שלה להצליח, גם אם עברה את שנתה הארבעים.

אם גם את מעוניינת לשפר בצורה משמעותית את הסיכויים שלך להרות, פני אלינו בהקדם. אנו נבדוק את מכלול הנתונים שלך ונוכל להמליץ לך על שינויי תזונה, טיפוח הרגלים בריאים ושינויים נוספים שיסייעו לך לשפר את סיכויי ההצלחה שלך בצורה משמעותית.

*Twigt JM1, Bolhuis ME, Steegers EA, Hammiche F. The preconception diet is associated with the chance of ongoing pregnancy in women undergoing IVF/ICSI

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן