לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Depositphotos_155110932_S
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

בחירת הרופא המתאים לטיפולי פוריות

אתם תתראו אתו לאורך כל הדרך עד ההיריון המיוחל ולעיתים גם עד הלידה, תתייעצו עמו בנושאים רפואיים ואישיים. בחירת רופא פוריות שיתאים לכם, היא משימה לא פשוטה אבל בהחלט אפשרית; מתי לקבל המלצות ומתי לפקפק בהן, איך למצוא ידיים ורגלים בתוך "מבול" המידע האינטרנטי ואיך נבנית מערכת יחסים טובה?

מקצועיות, כימיה ויחס אישי: האם אתם מחפשים את הרופא התומך והקשוב או הרופא הפתוח לשיטות טיפול חדשות ומגוונות?  האם אתם מחפשים טיפול טבעי עם מינוני תרופות מינימאלי? חבל שתלכו לרופא שגישתו איננה תואמת והוא יתעלם מגישתכם לנושא.

בררו עם הרופא, ישירות או בעקיפין, מה הגישה הכללית שלו לטיפול הפוריות.  השקיעו בלימוד הנושא לפני הפגישה הראשונה ובואו מוכנים.  ככל שתרחיבו את נושאי השיחה בזמן הבירור הראשוני, כך, ימנעו הפתעות וחילוקי דעות לא נעימים בהמשך.

תקשורת וכימיה: שאלות חשובות שיתנו לכם יכולת לדעת אם הרופא שבחרתם מתאים לכם:

האם אתם מחבבים אותו ומרגישים נוח להתייעץ עמו?

האם אתם מנהלים שיחה פתוחה איתו ומרגישים כי הוא פתוח לשמוע את עמדתכם והשתקפותכם לנושא?

כמו כן, שימו לב האם אפשר לנהל עמו שיחה פתוחה שבה אתם לא חוששים לשאול שאלות, אפילו טיפשיות, והאם הוא מתייחס בכבוד וברצינות לשאלות אלו.

שאלו את עצמכם גם: האם הרופא רק מדבר או גם יודע להקשיב? והאם הוא יודע לאזן בין קבלת המידע הרלוונטי לבין מתן מידע רפואי?

יחס אישי: איך הרופא מתייחס אליכם? האם בגובה העיניים? הוא עדין וסובלני?

סמכו על תחושת הבטן – היא תיתן את התשובה הטובה ביותר.

הכשרה מקצועית וניסיון : זה החלק שבדרך כלל יותר קל לקבל מידע.  באיזה בית חולים הוא עובד? האם רופא מנוסה או בתחילת דרכו ועוד.

התואר "פרופסור" אינו ערובה למצוינות אלא לכתיבת מחקר מדעי. אל תסיקו מכך שכל פרופסור הוא בהכרח מקצועי ובעל ניסיון טיפולי עשיר.

המלצות: חשוב לקבל המלצות, אך הם מהוות רק חלק מלקיחת ההחלטה.  זכרו, כל אחד מאיתנו שונה ולכל אחד דעה שונה וחשוב שאתם תחווה ותתנו את הדעה שלכם. יש לקחת בעירבון מוגבל חוות דעת אינטרנטית: רוב האנשים נותנים חוות דעת כשאינם שבעי רצון ועל שירות טוב אינם מגיבים.   מתוך הניסיון שלי, אני מתקשה לראות קורלציה בין חוות הדעת השונות למציאות בשטח וזה רק מגביר את הבלבול מאשר תורם לקבלת החלטה.

במהלך עבודתי, אני נפגשת עם הרבה נשים תוך כדי תהליך טיפולי הפוריות, שנמצאות במעקב במרכז רפואי או רופא פרטי.  בחירת "רופא נכון" היא חלק מאוד משמעותי מהצלחת הטיפול.  הצלחה של טיפול תלויה ביצירתיות, המקצועיות והניסיון של הרופא למצוא את הטיפול המתאים בדיוק לאותה האישה.  כל אחת ואחת מאיתנו כל כך שונה וכל גוף מגיב אחת לטיפול ולכן צריך ממש לעשות עבודת ניתוח טובה עם היכרות טובה של האישה המטופלת בכדי למצוא את הפרוטוקול הטיפולי המתאים.

בתפקידי כמלווה נשים בתהליך, אני רואה לעיתים הבדלים משמעותיים בין הרופאים השונים: הרופאים שהם קודם כל בני אדם נעימים ותומכים היוצרים מערכת אימון ביניהם לבין האישה.  בנוסף, תופרים עבור האישה את הטיפול המתאים ומשנים אותו לאורך הדרך לפי התפתחות התהליך ותגובות האישה אליו. אותם רופאים הם לדעתי הבחירה הנכונה.

בחירה נכונה של רופא מטפל חשובה מאוד להצלחת התהליך ולכן אני ממליצה לתת לכך את תשומת לב המירבית ולהשקיע זמן ומחשבה בנושא.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן