מרב גודוביץסיגל של לפני הטיפולים וסיגל של היום הם לא אותו בן אדם. "זה לא רק המשקל שעלה משמעותית זה גם התסכול המתגבר בגלל הקושי להיכנס להריון מה  שמחריף את המצב ומתדרדר כמו כדור שלג". מספרת סיגל אליצור מרחובות. ההורמונים, הקשיים והחיים גורמים לנשים רבות לעלות במשקל. על משקל הגוף וההשפעה על הכניסה להריון בפוסט הבא:

נשים הסובלות מעודף משקל נוטות יותר מנשים אחרות לחוות קשיים בהשגת הריון בשל חוסר איזון הורמונלי, יצירת סיכון מוגבר להפרעות בתפקוד ביוץ, הפלות במהלך ההיריון ועוד. עודף משקל מקשה על הטיפולים עצמן ומצריך כמות גבוהה יותר של הורמונים. גם ברמה הרגשית השינויים במשקל ובגוף יוצרים תסכול והרגשת חוסר אונים. "הרגשתי כמו אישה המתבוססת בתוך ביצה שחורה של תסכול וייאוש ודווקא העלייה במשקל היא זו שהניעה אותי ליצור שינוי עבור עצמי כדי שתהיה לי לא רק הרגשה יותר טובה אלא פוריות ואיזון טובים יותר " משתפת סיגל על החלטתה לעשות שינוי.

10 צעדים שיעזרו לך להשיג את משקל בריא:

"מוטיבציה מגיעה מהסתכלות על הדברים שאת רוצה והבנה של מה שנדרש כדי להשיג אותם."
1. לאכול ארוחות מסודרות – כאשר אתן אוכלות במרווחים זמן קבועים במהלך היום, את תומכת ברמות חילוף החומרים ורמת סוכר מאוזנות  בדם. כשאת מדלגת על ארוחות הגוף שלך מבין שעליו לשמור כל מאגרי האנרגיה (שומן).

2. לאזן את רמות הסוכר בדם על ידי העשרת התפריט בחלבונים – לחלבון יש השפעה מאזנת טובה יותר על רמות אינסולין מאשר לפחמימות. אכילת חלבון במקום מזונות עתירים פחמימות עוזרת לאזן את רמות האינסולין ותומכת לירידה במשקל לאורך זמן. הסיבה לכך היא שחלבון דורש יותר אנרגיה כדי להתפרק.

3. הימנעי מכל המשקאות המתוקים– מיצי פירות מפוסטרים, קולה ומוגזים אחרים (אפילו אלה עם ממתיקים מלאכותיים), משקאות אלכוהוליים. כל אלה מלאים בקלוריות ריקות וכמעט אין להם ערך תזונתי. נוסף על כך, הם משבשים את רמות סוכר בדם ואת חילוף חומרים. זה מלכודת כפולה שגורמת לגוף שלך לחשוב שהוא צריך לאחסן אנרגיה, מה שיכול להוביל ליותר שומן בגוף. מים הם המשקה האולטימטיבי. ולמי שמחפשת מעט גיוון אפשר להוסיף פרוסת תפוז למים וזה טוויסט מרענן ומעניין.

4. שחקי עם גודל המנה– עצורי לרגע וחשבי על הארוחה הטיפוסית שלך, דמייני את תמונת הצלחת  וגודל המנה. איך הצלחת שלך נראית? הצלחת הטיפוסית מכילה ברובה פחמימה ומעט מאוד מהדברים האחרים. בדיקה והתאמת גודל מנה בריא היא אחד מאבני המפתח לתהליך ירידה במשקל בריא.

5. לאכול מזונות מלאים– רובנו לא אוכלים מזונות מלאים מה שגורם לארוחה להיות פחות משביעה וגורם משמעותי המשבש את המחזור והביוץ. נסי לאכול יותר מזונות בצורת המזון השלם, או להפוך את הארוחות לבריאות וטבעיות ולא מארוחות מוכנות.

6. פעילות גופנית– זה יכול להיות אחת מהמשימות המאתגרות ביותר של הפאזל כדי להתחיל בשינוי, אבל כל מה שנדרש הוא לקום ולהתחיל לזוז. כל תנועה היא יותר טובה מכלום! התחלי על ידי הליכה מתונה, בכל יום, לפחות 30 דקות. אני ממליצה להתחיל לשלב אפילו ברוטינה היומית שלך. למשל: לרדת כל יום תחנת אוטובוס אחת לפני העבודה או להחנות את האוטו מעט יותר רחוק מהרגיל. כל שינוי הוא עוד צעד קטן וחשוב.

7. הפחתת מתח– רמות גבוהות של מתח בחיים יכולים לשבש את האיזון ההורמונלי, כולל רמות הקורטיזול, אשר עשוי לתרום לעלייה במשקל. מומלץ לפעול להפחתת לחץ בפעילות יומיומית. מדיטציה (אפילו עבור 5-15 דקות), פעילות גופנית, יוגה, שיחה עם חברה ועוד.
8. שני 7-8 שעות שינה בלילה – בזמן שהגוף ישן  הוא  עובד לווסת את ההורמונים ורמות סוכר בדם. ב7-8 שעות שינה, עם לפחות 5-6 שעות של שנת REM (השינה העמוקה ביותר), הגוף משפר את הרגולציה של ההורמון, מאזן את רמות סוכר בדם ומאפשר יותר אנרגיה ביום שלמחרת. אם את עייפה, את נוטה לאכול פחות טוב או לעשות פחות פעילות גופנית.

9. התאימי את התפריט לבעיה הגניקולוגית שלך – זה אומר לחשוב על הסוג של בעיות בריאות שיש לך ולאחר מכן התאמת הצרכים התזונתיים שלך על בסיס זה. לדוגמא, אם יש לך בעיית פוריות דלקתית כגון אנדומטריוזיס או שחלות פוליציסטיות, ייתכן שתרצי לבדוק דיאטה ספציפית לצרכים אלא. המשמעות יכולה להיות ביטול מזונות שיחמירו את הסימפטומים שלך. לדוגמא, מוצרי חלב ומזונות המכילים גלוטן יכולים להחמיר כאבי אנדומטריוזיס עבור חלק מנשים. חשוב מאוד לדעת כי רוב של 80% מהנשים הסובלות משחלות פוליציסטיות יכולות להתאזן ולהיכנס להריון טבעי תוך זמן קצר מאוד ללא הורמונים ורק על ידי שינוי תזונתי.

10. מצאי את התמיכה הנכונה עבורך – קודם כל מישהו שיבין אותך ויכיל אותך, כי לעשות שינוי כשאת נמצאת בתהליך כניסה להריון איננו דומה לתהליך רגיל לגמרי ולכן התמיכה צריכה להיות שונה.
מחשבות לסיום:  המציאות היא שנשים עם BMI של 30 ומעלה מתקשות להשיג הריון, או דרך כניסה טבעית או הפריה חוץ גופית. השפיעי על איכות חיים שלך באמצעות שינויים תזונתיים, זה לא רק ישפר את הבריאות שלך, אבל גם את היכולת שלך להרות . שינוי מערכת היחסים שלך עם אוכל היום  עוזר לך להנחיל תרבות של בריאות למשפחה שלך, לדורות הבאים.