לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Depositphotos_377727832_S
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

פוריות הגבר ושיפור הזרע ע"י תזונה

הידעת? מחצית ממקרי אי-פריון מקורם בבעיות זרע. הבשורה הטובה היא שיש מה לעשות עם זה: מתזונה לפוריות ועד הפסקת העישון. רוצה ילדים? תשקיע בגוף שלך !!!

בשנים האחרונות חלה ירידה דרסטית בפוריות הגבר בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט. גורמים רבים תלויים באורח החיים שלנו החל מתזונה מתועשת וכלה בסטרס. אמנם תחום זה לא נחקר הרבה כמו פוריות האישה אך חשוב לדעת כי יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את איכות הזרע והפוריות האישית שלך. תהליך יצירת הזרע אורך כשלושה חודשים, לכן זהו הזמן שבו נדרש להתמיד בשינוי לפני שאפשר יהיה לראות תוצאות   – זהו חלון ההזדמנויות שלך!

שלושה גורמים עיקריים כיום מאפיינים "זרע איכותי":

  1. ספירת זרע (יותר מ 20 מיליון למיליליטר)
  2. מורפולוגיה (גודל וצורה)
  3. תנועתיות

בשביל שזרע יהיה טוב, הוא צריך להצטיין בשלושת המדדים. יש לא מעט דברים שמשבשים ומפריעים להיווצרות זרע טוב. לפי מחקרים רבים שנעשים בתחום בכל העולם תזונה יכולה לעשות את ההבדל בין אי-פריון להריון.

מה מומלץ לאכול? ייצור תאי זרע הוא תהליך רציף. הגוף מייצר כמות אדירה של זרעים תהליך שכמובן דורש אספקת חומרים חיוניים לעצם בנייתם כמו חומצות האמינו, אבץ ואנטיאוקסידנטים.  שילוב מזונות עשירים בחלבון חיוניים עבור אספקת נוייטריאנטים מזינה לתמיכה בתהליך הייצור הם חלק מתזונת הפוריות.

מה להוריד מהתפריט? המזונות המשבשים יופחתו מהצריכה היומית. למשל, מחקרים הוכיחו כי צריכת אלכוהול יוצרת סביבה טוקסית לייצור תאי הזרע ולכן מומלץ להפחית כמויות שתיית האלכוהול.

 ממה נתחיל?  זרע מיוצר ביעילות בטמפרטורה נמוכה יותר מטמפרטורת הגוף. ולכן נהיגה ממושכת או ישיבה ממושכת עשויים להעלות את הטמפרטורה באזור. שילוב של הפסקות מנהיגה או קימה מדי פעם עבור "חילוץ עצמות"… עשוי לעזור.  אמבטיות חמות, סאונה, ביגוד צמוד  אינם מומלצים מאותה הסיבה.

האם המשקל שלי חשוב בתהליך? חוקרים מאוניברסיטת הרווארד בדקו ומצאו שכן. עודף משקל משפיע על איכות הזרע וגורם לאי-פריון הגבר.

שיפור יעילות תהליך הייצור. סירקולצית דם טובה חשובה מאוד לתמיכה בתהליך הייצור ולכן חשוב לשלב מזונות המסייעים ליצירת סירקולציה כמו שתיית מים מרובה. וחשוב לדעת גם כי בזמנים של לחץ הגוף ישנה העדפה של הגוף להזרים דם לאברים החיוניים להישרדות ולכן בסטרס כרוני זרימת הדם באה על חשבון איזור האשכים.  לכן סטרס כרוני וממושך יפגע בזרימת דם איכותית לאזור.

להתנזר או לא ? נמצא שתדירות של קיום יחסי מין אחת ליומיים עשויה לשפר את הסיכוי להפריה, אך חשוב גם לא לעשות הפסקה ארוכה מדי, כיוון שהימנעות של ארבעה ימים ויותר דווקא פוגעת.

מומלץ לשלב תוספים? שפע של תוספים יש על המדפים ובאמת אין לזה סוף. בבסיס תזונה לפוריות אמורה לספק לגוף את כל מה שצריך ולכן ההמלצה היא לא להציף את הגוף בכדורים רבים אלא לבנות תפריט המכיל מהטבע את כל הויטמינים והמינראלים.במקום למלא את המטבח שלכם בבקבוקים מכל הסוגים והמינים בפעם הבאה שאתם ממלאים את עגלת הסופר שלכם, תקפידו לבחור ירקות ופירות בעלי צבע עז, כמו ירקות ירוקים ועליים, ירקות אדומים שעשירים בליקופן (עזרה ראשונה לזרעים) וגם תפוזים, תותים, אוכמניות, מלון ופפאיה. כך תוודאו שהגוף שלכם מקבל אספקה עשירה ומלאה.

המלצה מאמיר ארנון מרחובות: תודה על הליווי המדהים והרוגע והאופטימיות שליווי אותנו בכל התהליך איתך. השינוי שעשינו הקיף לא רק אותי אלא את הבית בכלל. ראיתי שיפור מדהים כבר אחרי כמה חודשים. מה שרציתי להגיד תודה במיוחד זה ההרגשה שאני יכול לתרום לעזור ולעשות משהו גם מהצד שלי. ממליץ בחום רב תזונה לפוריות עבדה בשבילנו ואנו מצפים לילד ראשון.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן