לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Depositphotos_662771304_S
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

אנדומטריוזיס: קוטג', מילקי וגם עוגת מוס טריקולד

מה יש לי?

אנדומטריוזיס דרגה 4, מערכת עיכול מאוד לא שקטה, מכורה לקוטג ומילקי וגם כאבי מחזור שלא מהעולם הזה. זאת אני לפני ארבע שנים. בממוצע מגיעה למיון לפחות שלוש פעמים בשנה עם כאבים חזקים מנשוא ובכלל בכל חודש חוזר הסיוט המוכר: כאבי תופת שלא מצליחה לתפקד. כך מתחיל הסיפור שלי מלפני ארבע שנים. לי קוראים לימור ואני בת 28 עם אנדומטריזיס

הרופא קבע ניתוח:
את האבחון על האנדומטריוזיס כבר קיבלתי לפני כארבע חמש שנים באחד מהביקורים למיון. באפריל 2012 כבר מצאתי את עצמי מתאשפזת בשערי צדק לניתוח להסרת הנגעים. סיכום הניתוח היה פסימי עבורי: אנדומטריוזיס משמעותי עם הידבקויות אגן קשות, נגעים על השחלה וגם המלצה לטיפולי פוריות בהמשך.  כבר הייתי מאורסת אז לאלעד וממש הייתי מבועתת מלספר לו על העניין של הנגעים על השחלה ובכלל נושא הפוריות. לקח לי כמעט חודש של התבוססות עם הפחדים שלי לפני ששיתפתי אותו.

שקט ורוגע?

ממש לא. בהתחלה הייתה רגיעה משמעותית בכאבים ואחר כך בהדרגתיות חזרו הכאבים המוכרים והסיוט החודשי חזר לחיי. אני כבר מיואשת: כך הולכים להיראות חיי? כאבים נוראיים במחזור. ניתוח חוזר. ס י ו ט

לאלעד יש הברקה
בינתיים אלעד ואני כבר נשואים ונושא ההיריון עולה על הפרק. ישר עם החתונה כבר הלכנו לרופא הנשים (המלצה מהניתוח שלי) ומשם לרופא הפוריות. והתחלנו עם הזרעות ועוד זמן מה עבר ומצאנו את עצמנו פותחים תיק לטיפולי הפרייה חוץ גופית בבית חולים. ופה אלעד נעצר.
ההורמונים רק החריפו את הכאבים ובכלל החיים נראו כמו סחרור אחד גדול שנכנסנו עליו. אלעד עשה עבודת מחקר מעמיקה ודווקא אחד הרופאים לאנדומטריוזיס הוא זה שהמליץ על התזונה לנושא האנדומטריוזיס. ואלעד הוא זה שמצא לי קליניקה ביהוד המתמחה באנדומטריוזיס (כן קצת רחוק אבל היה שווה כל רגע).

לפי כל הנתונים שלך רק בטיפולים תוכלי להיכנס להריון
זה המסר שאני קיבלתי גם מהרופא שניתוח אותי וגם מהרופא פריון הקבוע שלי. אבל אני אישה מאוד מאמינה.
לפי הרופאים אנדומטריוזיס דרגה 4, נגעים מרובים כולל בשחלה ישר לIVF . שלושה רופאים שהלכנו לדעה נוספת היו מאוד חד-משמעיים בעניין. טיפולי פוריות אין מנוס.

האם טבעי זה אפשרי?
הגענו ליהוד וכך התחילה הדרך הטבעית שלנו. שטחנו בפני מרב את נושא האנדומטריוזיס, הניתוח, הרופאים הלא מאמינים ואת הבקשה שלנו בפה אחד: אנחנו רוצים הריון טבעי.
עשינו את שיעורי בית שלנו באינטרנט והבנו שזה אפשרי, שתזונה ייחודית יכולה לחולל פלאים
הבנו שגם הטיפולים פשוט לא בשבילנו. והכי חשוב שיש בנו הרבה אמונה.

טיפים ממני:
אני אישה מסורתית ומאמינה ולכן הטיפ הכי טוב מבחינתי הן התפילות
ההשתדלות: האמנתי שבורא עולם רואה את הכמיהה החזקה שלנו לילד ואת ההשתדלות שלי בנושא התזונה.
הרבה תלוי בי: המקום שאני יכולה לעשות משהו עבור הגוף שלי
להאמין: ידעתי בתוך תוכי שזה אפשרי ופה גם מרב עזרה.

קוטג', מילקי וגם עוגת מוס טריקולד:
כבר אחרי חודש וחצי וחייבת להדגיש אחרי שינוי לא מאוד קיצוני (מרב מאוד מעודדת ועוזרת לעשות שינויים קטנים בחיים שנותנים את ההשפעה גדולה) הרגשתי שהכאבים פוחתים זה נתן את האישור להמשך הדרך – כן זה עובד. פה כבר שילבתי ספורט שמאוד חשוב לאנדומטריוזיס וגם דיקור אצל ממרב.
אלעד מספר: לראות את לימור מתפתלת מכאבי תופת ולהיות חסר אונים ולא יכול בכלל לעזור לה זה החלק שאני זוכר שהיה לי הכי קשה. ולכן ברגע שראינו שיש שיפור במצב של לימור מהשינוי שעשתה אני הצטרפתי ויחד איתה הבית הפך להיות בית בריא יותר.

יום 32 למחזור:
32 יום אחרי המחזור ועדיין אין כלום (מחזור שלי כל 29 יום כמו שעון). אולי הריון אולי לא. אף פעם לא איחר לי.
הבדיקה הביתית מראה קו חיוור וממש לא ברור. אלעד כבר משתגע. לפי הרופאים זה הרי לא אפשרי להיות בהריון טבעי.
ערב חג והכול סגור, אין לנו ברירה מחכים לצאת החג: אנחנו בטירוף מוחלט בקושי מצליחה לאכול משהו ועוד להסתיר מהמשפחה שלי.
החג יוצא ואנחנו מתקשרים למרב שממליצה על בדיקת בטא ישר על הבוקר והתשובה פשוט מקפיצה את שנינו עד הגג. יש הריון !!! טבעי זה בהחלט אפשרי….
זה נס גדול. אנחנו והמשפחה מאושרים עד הגג ואני מודה לאמונה שלי בבורא עולם שנתן לנו את הנס, בגוף שלי שהגיב כל כך טוב לתזונה ולאמונה שלי בעצמי.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן