לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

hand holding soda can pouring a crazy amount of sugar in metaphor of sugar content of a refresh drink isolated on blue background in healthy nutrition, diet and sweet addiction concept
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

שחלות פוליציסטיות : וההתמכרות לדיאט קולה

הזווית של נטע שפר (בת 32 עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות):

כשהייתי בצבא גיליתי שיש לי שחלות פוליציסטיות. לא התייחסתי בכלל לנושא והגלולות פשוט סידרו לי את העניין. השנים עברו התחתנתי והריון עלה על הפרק. הפסקתי גלולות, עדיין לא להריון, אלא פשוט לתת לגוף קצת הפסקה ושם פגשתי 'בפול גאז' את הצד הפוליציסטי שהיה טמון מתחת לשנים של גלולות: שיעור יתר, אקנה סוער ועלייה במשקל (שאף דיאטה לא עזרה לי בנושא). בכלל לא חשבתי לרגע על המשמעות מבחינת הריון מה שעמד מנגד עיני הייתה 'המתקפה הפוליציסטית' באמצע החיים שפשוט גרמו לי לחזור לגלולות. תחושה של חוסר שליטה על הגוף שלי, חוסר הבנה על מה קורה לי ובכלל הרגשה של בגידה ותסכול. מכאן חזרתי אל המוכר לי הגלולות כמקור נחמה ידוע.

אחותי הקטנה הייתה זו שעשתה מחקר בנושא השחלות הפוליציסטיות והיא ואמא שלי חברו יחד ומצאו עבורי את הקליניקה של מרב גודוביץ כלומר איזון טבעי באמצעות תזונה.

הזווית של דר שיר דר (רופא פריון בכיר, מרפאת פנדה-מנהל המרכז לבריאות האישה):

האתגר הראשון בו אנו נתקלים בטיפול בנשים עם שחלות פוליציסטיות הוא העדר ביוץ. נשים אילו חוות מחזורים לא סדירים ולעיתים תקופות ארוכות ללא וסת כלל. מצבים אילו לרוב מצביעים על ביוצים לא סדירים או העדרם.

הטיפול בשלבים הראשונים מתחיל בהשראת ביוץ באמצעות כדורים (איקקלומין המוכר ולאחרונה גם לטרוזול המקובל בצפון אמריקה) הטיפול בכדורים נועד להשיג ביוץ של זקיק בודד ולמעשה לנסות להחזיר את מצב לנורמה. נתון מפתיע הוא שלנשים להן עודף משקל , איבוד 5% ממשקל הגוף יכול להחזיר ביוצים סדירים. בנשים שלא מגיבות לטיפול זה ניתן להשרות ביוץ ע״י שימוש בזריקות של fsh אולם הטיפול בזריקות טומן בחובו סיכון רב יותר לסיבוכים כמו הריון מרובה עוברים או גירוי יתר ולכן הסוד הוא במינון נמוך מאד לאורך זמן. מאחר שלנשים להן שחלות פוליציסטיות יש זקיקים רבים (לכן השם המוטעה פוליציסטי כי הזקיקים נראים כציסטות זעירות בבדיקת אולטרסאונד. לא לבלבל עם ציסטה שחלתית שהיא לרוב גדולה בהרבה).

חלק מן הנשים סובלות גם מסוכרת או מצבי קדם סוכרת (כ 10%) ולכן הבירור צריך לכלול גם בדיקת העמסת סוכר. לעיתים נוסיף כדורים לטיפול בסוכרת (מטפורמין) הגורמים לנשים שלא הגיבו לפני כן לחזור ולהגיב.

מתי נעבור להפריה חוץ גופית? כאשר יש גורם נוסף כמו חסימת חצוצרות או תפקוד לקוי של הזרע, כאשר נכשלנו במחזורי טיפול חוזרים. בנשים להן יש ביוצים סדירים תחת טיפול להשראת ביוץ ניתן לחזור על טיפול זה מעבר ל 3 מחזורים ולהשיג שיעורי הריון טובים

הזווית התזונתית של מרב גודוביץ נטורופתית לגניקולוגיה ופריון:

סוכר לבן, פחמימה פשוטה יוצאים מהתפריט ושפע חלבונים ירקות וכן גם שומן איכותי (אין צורך לפחד) תופסים מקום של כבוד.  התסמונת רב תחומית ונוגעת במגוון אספקטים באישה: חוסר איזון הורמונאלי, משקל יתר ותנגודת לאינסולין, בכולם שינוי תזונתי משולב בשינוי אורח החיים (כן, פעילות גופנית חשובה מאוד בהשבת האיזון של הגוף) ייתן מענה נהדר.

הזווית של נטלי בת 32 שסבלה מתסמונת השחלות הפוליציסטיות – לא מפחדת לעשות שינוי:

הדיאלוג שלי מול הכמיהה למתוק: אחד החששות הכי גדולים שהיו לי לפני שהגעתי למרב גודוביץ היה אם אצליח או יותר נכון – הפחד מכישלון. כבר בפגישה הראשונה עם מרב שסיפרה על האהבה שלה לסופלה שוקולד ועל כך שאוכל הוא גם הנאה, הבנתי שזה לא הולך להיות משהו קשה מדי והכי חשוב סבלני לדרך החיים שלי היום וליכולת ולקצב האישיים שלי לעשות שינויי. אני ממש זוכרת עד היום את התהליך כמשהו נעים. כיום שרועי כבר בן שנה אני עדין שומרת על התזונה ואורח החיים הפוליציסטי.

הטיפים שעזרו לי להצליח:

  • קודם כל החיבור החזק בין התזונה לאיזון: כששמרתי קיבלתי מחזור כל חודש וכשזייפתי המחזור נעלם. חד וחלק
  • התובנה שחשוב להשאיר את 'החטאים הקטנים' והם לא נפילה אלא חלק מאורח חיים בריא
  • להבין למה אני עושה את הדברים – ממש למדתי מה זה חודש נשי פוליציסטי ומה זה חודש נשי מאוזן.

דיאט קולה ההתמכרות המתוקה – הזווית של מרב גודוביץ נטורופתית לגניקולוגיה ופריון:

אחד הדברים הכי פופולריים שאני פוגשת בקליניקה זוהי ההתמכרות לדיאט קולה. בכל ההמלצות עבור תסמונת השחלות הפוליציסטיות ישנה התמקדות בהורדת הסוכר. אצל לפחות 50% מהבנות שאני פוגשת ישנה המרה לתחליפי סוכר עם "זליגה" ממוקדת לדיאט קולה שמחליפה את הכמיהה למתוק בתחליף שהוא ללא סוכר. כאן עולה השאלה האם זה תורם לאיזון ההורמונאלי שלך.

רק לסדר את המספרים שאני פוגשת בקליניקה: ההתמכרות לדיאט קולה היא לא משהו נדיר, רק אתמול ישבתי בקליניקה עם שתי נשים פוליציסטיות ששותות הראשונה שבע כוסות דיאט קולה והשנייה אף שברה את השיא עם 12 כוסות ביום.

  1. קפאין:  מחקרים בנושא הראו קשר בין צריכת קפאין גבוהה לבין ירידה בפוריות וכן השפעה שלילית גם בהריון עצמו.
  2. מחקר בנושא שהתפרסם לאחרונה בכתב העת Nature (מחקר בראשות צוות ממכון וויצמן) מראה כי ייתכן שממתיקים מלאכותיים דווקא מגבירים את אי הסבילות לגלוקוז. כלומר עבור נשים עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות (הסוג הקלאסי) החלפת הסוכר הלבן בממתיק מלאכותי איננה תורמת לאיזון ההורמונאלי של הגוף.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן