מרב גודוביץ

איך אפשר להשפיע על איכות הביציות באופן טבעי:

עד עצם היום הזה, רבים מאמינים כי הגורם היחיד הרלוונטי לבריאות השחלות הוא גיל. גורם הגיל הוא אמנם הגורם המשמעותי, אך עם זאת התמונה המלאה מכילה מרכיבים חשובים נוספים. גורמים אלה כוללים מתח, תזונה וגורמים סביבתיים והם בעלי חשיבות רבה ביותר לתפקוד הביציות והשחלות עצמן.

מערכת רבייה בריאה ופריון טוב תלויים בזרימת דם תקינה, מחזור חודשי תקין, איזון הורמונאלי, וכמובן, בריאות הביציות עצמן. במאמר זה, יוסבר כיצד ניתן לשפר את הפוריות שלך באמצעות תזונה, תוספי תזונה, וצמחי מרפא.

נשים המתקשות להיכנס להריון שומעות פעמים רבות את המונח "ביציות זקנות" או "איכות נמוכה של ביציות". זה בהחלט נכון כי הפקטור הכי משמעותי שמשפיע על פוריות האישה הוא הגיל ואת "נזקי הגיל" אי אפשר לתקן. עם זאת, אלו לא האפשרויות היחידות הפתוחות לנשים. ניתן לנקוט בצעדים אשר ישפרו את הבריאות של הביציות: במהלך מחזור החיים של הביציות ישנו זמן שאישה יכולה להשפיע באופן ישיר על איכות הביציות.

מחזור הבשלת הביציות:

מחזור הבשלה של הביצית לפני הביוץ הוא בדרך כלל כחמישה חודשים אשר מתוכם כשלושה חודשים היא התקופה בה ניתן להשפיע על איכות הביצית. כלומר איכות הביצית עשויה להיות מושפעת במהלך חלון זה שלפני הביוץ.

הגורמים המשפיעים על הביצית בחלון הזמן:

  • זרימת הדם
  • חמצון תקין
  • איזון הורמונאלי
  • תזונה הורמונאלית
  • מתח

כל אלה הם גורמים שיש לך שליטה עליהם ולכן כדאי לפעול על מנת לשפר את איכות הביציות. במיוחד חשוב "לתפור" עבורך את התפריט הנכון משולב עם תוספים וצמחי מרפא אשר ביחד יתנו תמונה שלמה ומאוזנת ואת התוצאה המבוקשת. ייעוץ פרטני ייתן לך מענה רב מערכתי שלם ומלא ויותאם לשגרת יומך, לאישיות שלך ולאורח החיים שלך.

"את יכולה לקחת אחריות ולנקוט בצעדים לשיפור איכות הביציות. הלכה למעשה…"

זרימת דם וחמצון תקין

בריאות הביציות תלויה בקבלת כמות חמצן מספקת. מחסור בפעילות גופנית, התייבשות ודם סמיך מפחית את החמצון החיוני לשחלות. כדי לשפר את החמצון באזור יש לאמץ את הטיפים הבאים:

שתייה – כל יום לפחות 10-12 כוסות

פעילות גופנית – כל פעילות ספורטיבית טובה בלבד שתקים אותך על הרגליים. הליכה, ריצה, טניס, יוגה או ריקודי בטן.

מסאז' – עיסוי כללי יעזור בהזרמת דם כללית בכל הגוף. ניתן גם לשלב עיסוי ממוקד באזור אברי הרבייה.

נשימות – לימוד של נשימה נכונה הוא מתנה אמיתית לא רק בשיפור זרימת הדם אלא גם תורמת משמעותי לרוגע.

איזון הורמונאלי

איזון הורמונאלי חיוני לתקינות הביציות. יותר ויותר נשים חוות חוסר איזון הורמונאלי עקב תזונה לקויה, סטרס, ומגוון רחב של גורמים סביבתיים. אם את חווה חוסר איזון הורמונאלי, הביציות שלך יכולות להיות בעלות חיוניות נמוכה, מחזור לא סדיר ואפילו חוסר ביוץ. עם זאת, ניתן להגיע לאיזון הורמונאלי. להלן כמה דרכים טובות שיעזרו להחזיר את האיזון:

  • ניקוי הגוף מעודפי הורמונים, עודף אשר יכול לגרום לחוסר איזון.
  • MACA כתוסף מעודד פוריות
  • הקטנת החשיפה להורמונים חיצוניים נוספים (חלב או בשר למשל)

תזונה

במהלך חלון ההזדמנויות של 90 הימים, תזונה יכולה לתת השפעה רבה על בריאותן של הביציות והשחלות. אפקט זה יכול להיות לטוב או לרע, זאת הבחירה שנמצאת בידיים שלך ותלויה במה שאת בוחרת לאכול בתקופה זו. תזונה נכונה הכוללת את כל אבות המזון באופן מאוזן היא חיונית.

Superfood – מזונות עם ערך תזונתי גבוהה. מזונות מזינים המכילים הרבה ויטמינים ונותנים יתרונות רבים.

האם ידעת…

"מחקר מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד על 18,000 נשים, הראה כי נטילת מולטי ויטמינים במיוחד חומצה פולית, יכולה לשפר את הסיכויים לכניסה להריון."

תוספי תזונה

מגוון רחב של תוספי תזונה עומדים לעזור לך להיכנס להריון. אחד מהם הוא CoQ10 – עוזר לשמור על שלמות ביצים דרך הגנה מפני רדיקלים חופשיים. מומלץ לקחת כשלושה חודשים לפני ההפריה החוץ גופית.

סטרס

העולם שלנו עמוס במתחים – אורח החיים המערבי שלנו נותן יתרונות מרובים אך מביא איתו הרבה מתח. מחקרים רבים בעולם מראים על קשר חזק בין סטרס ואי-פוריות (בייחוד כגורם משמש ביוץ).

להלן כמה טיפים בנושא: קחי פסקי זמן בהם את יכולה לצאת לטייל, או לעשות אמבטיית קצף מפנקת, להתכרבל עם ספר טוב, לקבל עיסוי מפנק ועוד.

וממה להימנע:

סיגריות
קפאין
אלכוהול
סוכר לבן
להפחית מקורות הורמונים חיצוניים כמו בשר ומוצרי חלב
דיאטות מופחתות שומן

על הגיל שלך אין לך השפעה אבל תראי איזה מגוון אפשרויות חיוביות יש בידייך – קחי אחריות ותנסי דרך חדשה.!

לייעוץ אישי עבור ההיריון שלך מוזמנת ליצור קשר לתיאום פגישת ראשונה ולהתחיל דרך פורייה.