לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Young handsome lab assistant testing blood samples in hospital
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

FSH גבוה – לא סוף הדרך!

הדיאלוג שתקראו מיד, לקוח משיחות רבות בקליניקה, ומשאלות רבות העולות בנושא חשוב זה.

שאלה: FSH מושג רחוק ומעט מפחיד, מעורר תהיות ושאלות רבות : מה עושים אתו ואיך אני מתמודדת? איך הוא משפיע על כניסה להריון? אני מבולבלת מאוד….

מרב –  עזרה!!

תשובה:

מהו FSH גבוה?

FSH הם ראשי תיבות של Follicle-stimulating hormone.  זהו הורמון המיוצר על ידי בלוטת יותרת המח, אצל האישה, שתפקידו לעורר את השחלות לפתח זקיק, הזקיק הוא זה שמארח את הביציות לפני הביוץ. באופן מטפורי אפשר לראות את ההורמון FSH כדלק המעורר ומניע את השחלות לבייץ.  ככל שגיל האישה מתקדם, נעשה יותר קשה לשחלות לבייץ, וככל שאספקת הביציות פוחתת, כך דרוש יותר FSH בכדי לעורר ולהניע את התהליך.

שאלה: האם אני בגיל המעבר?

תשובה: נשים רבות חוששות כי FSH גבוה משמעותו גיל המעבר.  זהו מידע מטריד עבור אישה המעוניינת להיכנס להריון, על אחת כמה וכמה עבור אישה צעירה.

המעבר מגיל הפוריות לגיל המעבר הינו תהליך מורכב ולכן יותר מבדיקה אחת דרושה לעניין. להרחבה בנושא מוזמנות לכתבה בMedline בנושא זה.  בכתבה זו מוסבר כי בין גיל המעבר לגיל הפוריות ישנו שלב ביניים אשר עשוי לקחת כמה שנים.  FSH גבוה עשוי להצביע על שלב הביניים ולא בהכרח גיל המעבר. FSH הוא רק מדד אחד המאפשר לרופא לתת עזרה מתאימה לכל אישה.  ככל שאישה נמצאת בשלב מוקדם יותר בשלב הביניים כך סיכוייה להיכנס להריון גבוהים יותר.

שאלה: מרב- לפי הסברייך יש אור בקצה המנהרה, FSH גבוה הוא לא סוף הדרך?

תשובה: כאן נכנסת התזונה הייחודית, הליווי והתמיכה האישיים לתוך המשחק. כאשר עוזרים לגוף ונותנים לו הזדמנות נוספת התומכת בגוף באמצעים בריאים וטבעיים, זה הסיכוי המאפשר לגוף להתרומם מעל מצבו הבסיסי ולקבל כוחות מחודשים לקראת הצלחת המשימה.

שאלה : למה אני לא מצליחה להיכנס להריון?

תשובה : ככל שמתקדמים לקראת גיל המעבר, הפוריות יורדת עד שהאישה מגיעה לגיל בו היא איננה פורייה יותר. הנקודה בה כניסה להריון נעשית קשה יותר, אך אפשרית, מיוחסת למונח "רזרבה שחלתית נמוכה (DOR)". נקודה זו היא נקודה טבעית שכל אישה עוברת בדרך לגיל המעבר. FSH גבוה הוא פקטור אחד המצביע על רזרבה שחלתית נמוכה, כאשר פקטורים נוספים מצביעים על אותו הכיוון אז נייחס לאישה תגובת שחלתית נמוכה.

FSH גבוה לא מונע הריון (תלוי כמובן בערכים שלו ובבדיקות נרחבות יותר), הוא מתייחס לעובדה כי, ראשית, ייקח זמן ממושך לאישה להיכנס להריון ושנית, כי סיכויי השפעתו של הטיפול ההורמונאלי התרופתי נמוכים מהמצב הנורמאלי.

FSH גבוה נגרם על ידי פקטורים נוספים בנוסף לרזרבה שחלתית נמוכה.  FSH גבוה נגרם גם על ידי בעיה אוטואימונית, ליקוי בבלוטת יותרת הכליה, בעיות גנטיות, הפסקת גלולות (עלייה זמנית), סטרס, הנקה, עישון במינונים גבוהים ועוד.

שאלה: מה לטיפול התזונתי יש לעזור עבור FSH גבוה?

תשובה: למרות הקשיים,למרות האכזבות, קיים מקור לא אכזב להצלחות במסע הארוך לקראת הריון בריא. התזונה ההורמונאלית בפרט, והטיפול האינטגרטיבי המשלב טיפול פוריות קונבנציונאלי עם הטיפול התזונתי הייחודי משלב יתרונות רבים בסל אחד. למשל תמיכה בגוף האישה בזמן הטיפולים הוא פרמטר משמעותי מאוד עבור הצלחת הטיפול.

הטיפול התזונתי יכול לשפר את פוריות האישה, האיזון ההורמונאלי ועל תפקוד מערכות הגוף התומכות.  

גורמים המשפיעים על הביצית בחלון הזמן:

  • זרימת הדם
  • חמצון תקין
  • איזון הורמונאלי
  • תזונה מאוזנת ונבונה
  • סטרס

גורמים אילו כן ברי השפעה ולכן חשוב להתמקד במה שכן אפשר לשנות: להחזיר את השעון אחורנית אינני יכולה אך אפשר לעזור למרות המצב המאתגר.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן