תזונה ופוריות"אני לא אשכח את הרגע הזה שיצאתי ממרפאתו של הגניקולוג שלי עם מכתב הפנייה למרפאת פריון ביד.  לא שלא הייתי צריכה לחשוב על זה קודם, הרי ניסינו זמן לא קצר ולא הצלחתנו להרות, אבל אני חושבת שהדחקתי את זה, הרי לא יכול להיות שזה קורה לי." (מתוך חוויותיה של איריס)

אם גם את עשית את הצעד הראשון לתוך העולם הזה של טיפולי הפוריות, רגע לפני שאת מתחילה תהליך, עצרי וקראי את המחקר המדהים הבא, ובואי הצטרפי על הסטטיסטיקה של ה-30% שעשו את זה אחרת:  תזונה נכונה יכולה להגדיל משמעותית את הסיכויים שלך להתעברות.

במחקר מקיף הכולל 18,000 נשים, שנערך על ידי אוניברסיטת הרווארד, נבחנה השפעתה של התזונה על פוריות האישה.  למרבה ההפתעה, התברר כי 20-30% מכלל הנשים המתקשות להרות יכולות להצליח על ידי שינוי בתזונה שלהן.  עבור אותה קבוצת נשים נדרש רק שינוי תזונתי ללא התערבות רפואית מכל סוג שהוא.  מתוך אלפי משתתפות המחקר, התגלה כי אחת מתוך שש נשים התקשו להיכנס להריון.  המחקר השווה את התפריט של אותן נשים מול תפריט של נשים שנכנסו להיריון בקלות. תגליות רבות ומעניינות . עלו מתוך ההשוואה:

ראשית, נמצא כי אצל נשים הצורכות פחמימות פשוטות (לחם לבן, אורז לבן, פסטה לבנה, תפוחי אדמה וסודה ממותקים) משתחרר גלוקוז במהירות לזרם הדם.  נמצא כי הסיכוי שלהן לפתח בעיות פוריות על רקע הפרעות ביוץ גבוה ב-92% לעומת נשים שאכלו פחמימות מורכבות כמו לחם מחיטה מלאה, לחם שיפון, פסטה, ואורז חום.

החוקרים גם גילו כי שומן מוקשה משחק תפקיד משמעותי בהשפעתו על הביוץ והפוריות. צריכת קטנה של 4 גרם שומן מוקשה ביום (כמות הנמוכה מהצריכה האמריקאית הממוצעת) יכולה להשפיע על הפוריות בכמעט 30%.

בנוסף, נשים הצורכות חלבון מן החי (בשר עוף למשל) יש סיכון של 41% לחוות בעיות פוריות על רקע הפרעות בביוץ מאשר נשים שצורכות חלבון צמחי (אגוזים וקטניות).

אז לפני שאת מתייאשת מהמצב, נסי לעשות שינוי באורח החיים שלך, ואולי גם את תהיה אחת מתוך 30% הנשים שהצליחו בדרך טבעית.