לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

iStock_000003049213XSmall1
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

טיפולי פוריות בתוך סערת המלחמה

טיפולי הפוריות הם בפני עצמם קלחת שלמה של לחצים וחרדות. על כל הקוקטייל הזה התווסף הלחץ העצום מהמצב.

ישנן שאלות רבות שעולות במיוחד בימים אלא:

האם לא כדאי לחכות לאחריי המלחמה?

האם הסטרס הגבוה שלי ישפיע על הצלחת הטיפול?

האם אילו התנאים הכי נכונים להיכנס להריון כשכול הגוף שלי מכווץ ולחוץ?

ומה אני יכולה לעשות להפחתת הסטרס?

כולם שאלות מצוינות ונכונות ואנסה להביא את נקודת ראיה שלנו:

דר מיכה באום (רופא פריון בכיר):

אין ספק שהתקופה האחרונה, בדגש על החודש האחרון, השפיעה לכולנו על חיי היומיום – בין השאר בתחושת לחץ, חשש ודאגה. כחלק מהקשר בין השפעות הנפש על גופנו, אנו עדים להשפעה שיש לרמות הלחץ הגבוהות על בריאות הסובבים אותנו, ובמסגרת כך ניתן לראות זאת גם על נשים וזוגות שנמצאים בסבב טיפולי פוריות. 

על אף המצב המורכב וחוסר הוודאות שאופפת אותנו, חשוב לקחת בחשבון את כלל השיקולים בדחיית הטיפולים למועד מאוחר יותר – בין הדוגמאות ניתן למנות נשים עם רזרבה שחלתית נמוכה, נשים שהחלו סבב טיפולים ונשים מעל גיל 40.

עקב התקופה המורכבת והמאתגרת שכולנו חווים, המצטרפת לתחושות נוספות במהלך טיפולי הפוריות, אני רואה חשיבות עליונה לשבת באופן אישי עם כל מטופלת וזוג ולדבר על כל החששות והלבטים שמלווים אותן/ם ומציג להן/ם את השיקולים הרפואיים והנלווים כדי לקבל החלטה מיטבית שתתאים באופן אישי לכל אחת ואחד.

בכל שלב, ועל אחת כמה וכמה, בימים אלו, אני מרגיש שליחות ומחויבות להשיג עבורכן את היקר מכל ורואה זכות גדולה להיות שותף בתהליך הרחבת המשפחה, המשכיות וייעוץ בכל התלבטות לאורך הדרך.

מרב גודוביץ (נטורופתית לגניקולוגיה ופריון):

לדחות את הטיפול בחודש אחד, לרוב המכריע של הנשים, לא ישנה את המצב. ואני רואה את המחיר הכבד והקושי הרב לעבור טיפולים בתוך שיגרת מלחמה. אם היה מדובר בחודש אחד הייתי מחכה (ואת זמן ההמתנה הייתי משקיעה בעצמך בגוף ונפש).

מצד שני לא מדובר בחודש דחייה. זהו מצב שיכול לקחת כמה חודשים עד להתייצבות. ולכן את צריכה לבדוק ולשאול את עצמך כל פעם מחדש האם החודש הזה הוא זמן נכון עבורך לחזור לטיפולים. כלומר דחייה קטנה ולא דחייה גדולה.

ממליצה לעצור להתייעץ עם רופא שלך ולהקשיב גם לעצמך, לתחושות שלך, לרגשות שלך וכך תוכלי לקבל את ההחלטה הכי נכונה עבורך.

עבור כל אחת הנמצאת בתוך הטיפולים או החליטה להקפיא ולחכות עם ההמשך, אני מעלה את הפוסט הבא:

איך נוכל לנסות לווסת את הסערה, ואיזה מזון יסייע לנו לאזן ולהרגיע:

כבסיס איכותי: תזונה מאוזנת במהלך היום עם עדיפות לתזונה הורמונאלית המותאמת לפוריות. מסייעת ליצור איזון הורמונאלי, תורמת לפוריות שלך, מאפשרת שליטה גבוהה יותר באיכות המזון (פחות גאנק פוד) ופחות נפילות לאכילה רגשית (כמו שוקולד, גלידה ועוגיות).

ישנן כמה מזונות הידועים כמאזנים ומרגיעים ומוזמנות לשלב בתוך שיגרת היום שלכם:

בטטה:

אחת מהכוכבות של הקליניקה בזמני לחץ. מרגיעה מאוד את הגוף במיוחד בזכות שפע של ויטמינים B החיוניים לרוגע.

מסייעת לווסת את רמות הסוכר הגבוהות. בזמני לחץ הגוף מוצף בהורמוני סטרס והצפה זו גורמת לחוסר איזון בסוכר ותחושות רעב שלעיתים לא נשלטת וגורמת לאכילה רגשית.

מזונות נוספים שמומלץ לשלב להפחתת הלחץ:

תזונה עתירה באומגה 3 המווסתת את רמת הורמוני הסטרס קורטיזול ואדרנלין:  דגים עתירי אומגה 3 (סלמון, סרדינים , פורל, בורי לברק…), זרעי פשתן טחונים טרי, שמן פשתן, אגוזי מלך, תרד, צי'ה, אבוקדו, אגוזי מקדמיה, שקדים וסויה (פולים, טופו, אדממה) ועוד.

גרעיני דלעת וחמנייה – חופן על בסיס יומי

נבטים – חופן כל יום בתוך הסלט. ממליצה לקרא בפוסט נפרד על הנבטים והחשיבות שלהם לאיכות הביציות ולפוריות שלך (לא מומלץ לשלב במידה ואת כבר בהריון)

משפחת הקטניות – מקור נהדר של חלבון שלגוף קל לעכל. כאשר אנחנו בסטרס גבוה לגוף קשה לעכל עוף ובשר וזה מכביד מאוד על התפקוד שלו ולכן חשוב לשלב מקורות חלבון מהצומח.

ואחרון חביב להיום האבוקדו – סוף סוף חזר למדפי הסופר, ת'אמת ממש התגעגעתי. החומצות החיוניות שלו מסייעות לאזן את לחץ הדם. ולא לשכוח שהוא טעים ובריא גם בהרבה מישורים נוספים.

ומה עוד אפשר לעשות להפחתת הלחץ:

פעילות גופנית – יציאה להליכה בחוץ, שחייה, וכול מה שעושה לך טוב. זה מעלה רמת אנדורפינים (הורמוני עונג) והם אחד הדברים הכי אפקטיביים כשאת נמצאת בסערה גדולה ומוצפת רגשית.

מדיטציה – למצוא משהו שמדבר אליך ולשלב כל בוקר. כך תוכלי לפתוח את היום עם חיוך.

נשימות – אחד הכלים הכי משמעותיים בקליניקה. מאז תחילת המלחמה במקביל לדיקור שאני עושה לבנות אנחנו משלבות נשימות לרוגע. זה מקפיץ את האפקטיביות של הטיפול.

ממני אישית:

מבינה לגמרי את נושא האכילה הרגשית. זה מובן שמאבדים שליטה והולכים לאוכל המנחם.

נפלת – שחררי את השיפוטיות והתחושות הלא נעימות. קומי והמשיכי להשקיע בעצמך, בגוף שלך ובפוריות שלך.

ימים טובים יגיעו 🙏🏻

מרב גודוביץ

כתבו יחדיו:

דר מיכה באום רופא פריון בכיר

מרב גודוביץ נטורופתית לגניקולוגיה ופריון

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן