לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

basket with herbs
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

גיל המעבר בלי תרופות: 4 צמחי המרפא ותוספים פופולריים

"לא יודעת מה עובר עלי אף פעם לא הרגשתי ככה: כל כך עייפה, זיכרון לא משהו, השמנה בטנית, אי שקט, מרגישה שאני בכלל לא מבינה את הגוף שלי יותר" אלונה בת 47 (מתוך הסדנה מהיום) נעים מאוד אלונה ככה נראית הפרה-מנפוז כלומר השנים שלפני גיל-המעבר – כעשר שנים לפני גיל המעבר מתחילים לצוץ שיבושים הורמונאליים שהולכים ומתעצמים עם התקדמות הגיל. על הקוהוש השחור  Cimicifuga racemosa נשים רבות מחפשות היום תחליף לטיפול ההורמונאלי לגיל המעבר והקוהוש השחור מככב כאחת הבחירות הפופולריות ביותר. מסקירה של 22 מחקרים שנעשתה בשנת 2023, עולה כי הקוהוש השחור מסייע לשיפור בגלי החום ותופעות גופניות נוספות לעומת תופעות מנטליות (כמו חרדה) שם השפעתו פחותה. המינון המומלץ ברוב המחקרים הוא 40-80 מ"ג ליום. יתכן שיידרשו לפחות חודשיים לפני שנראה השפעה. חשוב לשים לב: להיות במעקב וקשר עם הרופא כיוון שמשפיע על הכבד. שיח אברהם  Vitex agnus-castus שיח יפיפה הגדל באזורינו (כן, הוא משלנו). פירותיו הסגלגלים היפים מהווים מקור נהדר לאיזון הורמונאלי בכל שנות הפוריות: החל מתסמונת קדם ויסתית, דרך איזון שחלות פוליציסטיות וכלה אחד המאזנים המדהימים של גיל המעבר. הקסם הסגול מסייע לאיזון תופעות רבות כולל שינה טובה יותר ומצבי הרוח. מינון מומלץ: סקירה של מחקרים קליניים בתחום מראה כי טווח המינונים המומלץ רחב מאוד : 30-1800 מ"ג צמח יבש ליום.   תוסף ביוטיב (חברת טבעוני) בקליניקה אוהבת להמליץ גם על התוסף ביוטיב כיוון שמביא זוויות טיפוליות רבות שהגוף שלנו כל כך זקוק להם בגיל המעבר:
  • מזין את תאי הגוף
  • מאזן את הסערה ההורמונאלית
  • משקם את ממברנות הגוף במיוחד בעור (מאט הזדקנות העור העייף)
  • אנטיאוקסידנט חשוב המגן על תאי הגוף מנזקי הסטרס ונזקי הגיל
  • משפר את ההשפעות הרגשיות של הגיל (שינה, מצבי רוח…)
(במקרים מאתגרים משלבים עם התוסף מנוטיב) מינון מומלץ: 2-4 כמוסות ביום עם האוכל. סויה (בטח מופתעים שזה פה) הידעתם שנשים אסיאתיות כמעט ואינן חוות את תסמיני גיל המעבר. הן מאוזנות יותר בבסיס התזונתי שלהן כיוון שצריכת הסויה גבוהה שם. הסויה מכילה פיטוכימיקלים המתחברים לקולטני האסטרוגן בגוף ומאזנים אותם. הסויה עשירה ברכיבים אנטי-סרטניים, מאזנת אסטרוגן, נהדרת לאיזון שומנים בדם, וטובה לאוסטאופרוזיס. על התזונה לאיזון הסערה ההורמונאלית ועוד מוזמנות להצטרף לסדנה הקרובה. על הסדנה: אנחנו נפגשות יחד – כולנו באותה הקלחת. סדנה תזונתית ייחודית ומרתקת בסדנה תקבלי : •טיפים תזונתיים שעושים  הבדל גדול. •תרגול נשימות שמעניק איזון ורוגע (נפלא לגלי החום גם) •טיפים לאיזון הורמונלי ללא תרופות ועוד הסדנה הקרובה נפתחת בקרוב ביהוד. כמה מילים ממני: כן, הרבה דברים משתנים – אבל אפשר לאזן אפשר לשפר את השינויים והתופעות. להחזיר את הכול כמו שהיינו בגיל 20 או בגיל שלושים – סורי בנות זה לא עובד. שינוי תזונה משולב עם ספורט והפחתת הסטרס עושים פלאים לאיזון. ממש מחוללים שינוי. על כל זה ועוד בסדנה הקרובה. מוזמנות להשאיר פרטים ולשמוע עוד על הסדנה הנפלאה מרב גודוביץ

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן