לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

shutterstock_339555365
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

עלייה במשקל בטיפולי פוריות

למה זה קורה ומה אפשר לעשות בפוסט הבא:

"כבר שנה וחצי בטיפולי פוריות ואני ממש לא מכירה את הגוף שלי. נכון להיום עליתי כבר 7 ק"ג ועבורי זה המון. אני גם ככה מרגישה רע מכל הטיפולים שלא מצליחים. לראות את עצמי ככה וגם הבגדים שלא עולים – זה ממש מתסכל אותי" (הדס בת 37 בטיפולים כמעט שנה).

זה נכון – לא מעט נשים שעוברות טיפולי פוריות מוצאות את עצמן כמו הדס עם משקל שרק עולה. הסיבות לכך מגוונות. ניסיתי לרכז את הסיבות העיקריות שאני פוגשת בקליניקה:

  1. תסכול – "כל בטא שלילית אני מוצאת את עצמי כמה ימים בסחרחרת רגשית מטורפת. אני פשוט אוכלת בלי הפסקה במיוחד מתוקים" (שחף בת 37 בטיפולים כבר שנה וחצי)
  2. אכילה רגשית – "תחושת חוסר שליטה על החיים, על הפוריות ועל הגוף שלי. חוסר האמון בגוף שלי גם ככה קיים (בעיית הפוריות היא אצלי). חוסר אונים ותסכול שלא ברור לי מתי כבר אהיה בהריון. כל זה רק דוחף אותי לתוך אכילה רגשית לתוך חוסר שליטה בחשקים לתוך האוכל המנחם ולא מעט עוגות גלידות ובורקסים שנכנסו אל הבטן שלי – רק תינוק לא נכנס. אוףףףףף". (שירלי בטיפולים כבר מגיל 41).
  3. ההורמונים בטיפולי הפוריות מוציאים את הגוף מהאיזון הטבעי שלו: המערכת ההורמונאלית נמצאת בתוך סערה גדולה של תנודות הורמונאליות גדולות מאוד ממש כמו צונמי של הורמונים. הסערות הורמונליות משפיעות על המאזן ההורמונאלי של הגוף כולל על איזון האינסולין: כשאנו נמצאים במשקל עודף נוצרת הפרשה מוגברת של אינסולין (תנגודת אינסולין). עודף האינסולין בגוף גורם לייצור עודף של הורמונים אנדוגנים המשבשים את האיזון ההורמונאלי שלנו.
  4. שיגרת חיים שיוצאת מאיזון – "בין כל הבדיקות והמעקבים שיגרת התזונה שלי הופרע לגמרי וקשה לי לחזור ולמצוא את האיזון התזונתי בתוך שיגרת חיי" (בת אל בת 27 עם שחלות פוליציסטיות).

מחקרים בתחום הראו כי עודף משקל גורם לירידה בהצלחה בטיפולי הפוריות וגם לסיכונים בהריון עצמו. שיגרת חיים תזונתית בריאה וירידה של 5%-10% במשקל יכולים לסייע בצורה משמעותית בהצלחה שלך להריון ולתינוק.

מעלה כמה רעיונות שאתן מוזמנות לאמץ:

מתוקים מפרים את האיזון ההורמונלי:

לכן צרכי אותם במידה. אנחנו צורכים אותם בשתייה הממותקת, בעוגות, בגלידות ועוד. הם לא רק גורמים לנו לעלות במשקל, אלא גם מפרים את האיזון ההורמונלי שלנו. לכן מומלץ בחום להוציא את המתוקים מהבית ולהשאיר את הפינוק לפעם בשבוע.

פער גדול בין הארוחות מפר את האיזון בגוף:

אכלי בכל שלוש-ארבע שעות. נשים רבות מדלגות על ארוחות כדי "לחסוך בקלוריות", אך פתיחת פער גדול בין הארוחות גורם לשני דברים: הראשון, אנחנו מגיעות רעבות יותר לארוחה הבאה ואוכלות בה הרבה ובעיקר פחמימות פשוטות. השני, פער גדול בין הארוחות גורם לרמות סוכר בדם לרדת, מה שמפריע לאיזון ההורמונלי, ולכן ההמלצה היא לאכול ארוחה קלה בכל שלוש-ארבע שעות.

הרבו בירקות:

שפע ירקות מספקים ויטמינים ומינרלים, שמכינים את הגוף להריון. רובנו מתייחסים לירקות כאל משהו משני, ליד הארוחה, אך ארוחה המכילה סלט גדול משביעה ותתמוך בתהליך הירידה במשקל וכן תספק לגוף שפע של ויטמינים ומינרלים, שיכינו אותו להריו

מערכת עיכול מאוזנת:

מערכת עיכול מאוזנת היא חלק חשוב בתהליך הירידה במשקל. נשים הסובלות מעצירות, למשל, פוגעות לא רק בספיגה של המזון, אלא גם מקשות על תהליך הירידה במשקל. לכן חשוב לוודא שהשינוי התזונתי נעשה בצורה נכונה ושמערכת העיכול מסודרת ומאוזנת.

דיאטות כאסח מפריעות ואף עשויות להזיק:

רובנו מגיעים לנושא הדיאטה כמו אל פרויקט ממוקד וקצר, ומצפים לתוצאות מידיות: להיכנס להשקיע ולראות תוצאות תוך שבוע. התהליכים הדרסטיים אינם מתאימים לפני הכניסה להריון, הם בפני עצמן יוצרים חוסר איזון הורמונאלי. לכן חשוב לדעת כי התהליך לוקח זמן ועליכן לבנות ציפיות ותוכניות לטווח הרחוק. 

מוזמנת ליצור קשר ולהתחיל כבר עכשיו

בקליניקה לפוריות טבעית תמצאי את הפינה החמה והמכילה לתהליך תומך פוריות: התהליך יותאם לפי בעיית הפוריות, נשלב בתוכו את ירידת המשקל, את ההתמודדות עם הכמיהה למתוקים ולפחמימות והחלק הכי חשוב להוציא את השיפוטיות והתסכול מהמשוואה.

מחכה להכיר ולעזור

מרב גודוביץ

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן