לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Adorable baby girl eating from spoon vegetable noodle soup. food, child, feeding and development concept. Cute toddler child, daughter with spoon sitting in highchair and learning to eat by itself.
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

אז מה נאכל בחג? / חלק ג’ ואחרון

הקינוח

פה כבר רבים מתחילים לזוז באי נוחות.  נקודת השבירה של דיאטות רבות.  בארוחות רבות מונחים על השולחן בזו אחר זו עוגות רבות שכל אחת יותר מזמינה מהשנייה.  כיצד להתמודד עם נושא שמירת המשקל בחגים? אני ממליצה לכם להיכנס לבלוג ולקישור.

פירות

אין כמו צלחת פירות על השולחן או סלט פירות מעניין.

רעיון להגשה מרשימה של סלט פרות: בחנויות כלי בית ישנו כלי מזכוכית שנראה כמו כוס יין גדולה.  מכינים סלט פירות בשכבות ומגישים לשולחן (את הכלי שלי אני קניתי ברשת ששת במחיר 60 ₪).

עוגת תפוחים ללא סוכר

 מרכיבים:

1 חבילה מחמאה

כוס וחצי קמח תופח מלא

1 ביצה

5 תפוחי עץ (עדיף מוזהב)

מעט קינמון

מעט תמצית וניל

אופן ההכנה:

בצק:

לחמם ולהמיס בסיר את חבילת המחמאה, להוריד מהאש, לערבב את הקמח והביצה.  3/4 מכמות הבצק לשטח על תבנית עגולה מספר 26.

מילוי:

יש לקלף ולחתוך את התפוחי עץ, לבשל על סיר קטן יחד עם הקינמון ו2 כפות מים עד שמתרכך מעט.  להוסיף מעט תמצית וניל ולבלנדר את הכול למרקם קטיפתי אחיד.  ניתן להוסיף אגוזים, שיבולת-שועל וחמוציות ללא סוכר לשדרוג העוגה.

בצק+מילוי:

שופכים את המילוי מעל הבצק ומעל הכול מפוררים את שארית הבצק.  לתנור למשך 40 דקות בחום בינוני.

התפוח

תפוח העץ הוא פרי בעל תפקיד חשוב ברוב התרבויות בעת העתיקה כמו ביוון וברומא. זאת גם אחת הסיבות בגללה קיבל התפוח דימוי של הפרי האסור (פרי עץ הדעת) שממנו טעמו אדם וחווה בגן העדן כפי שמסופר בספר בראשית. התפוח מופיע כמה וכמה פעמים בכתבי הקודש היהודיים. כך למשל בשיר השירים : "כתפוח בין עצי היער כן דודי בין הבנים" (שיר השירים ב, ב) וכן: "תחת התפוח עוררתיך".

הסיבה שבגללה אוכלים בראש השנה תפוח קשורה במתיקותו. נוטלים חתיכה של תפוח טובלים אותה בדבש, טועמים ואומרים:

"יהי רצון מלפניך ה' אלוהינו ואלוהי אבותינו שתתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה".

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן