לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

eiliv-aceron-_8bnn1GqX70-unsplash
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

האם מוצרי חלב פוגעים בפוריות שלך?

דר' דוסמבוי, חוקרת מהמחלקה לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד, טוענת כי מוצרי החלב שלנו מציפים אותנו ברמות אסטרוגן גבוהות מאוד.

העודף הגדול מגיע בעיקר מחלב הפרה (לעומת חלב עיזים למשל). כיום הפרות הן עסק כלכלי וכל רפת עושה את המיטב כדי למקסם את רווחיה ולהגיע למקסימום תפוקת חלב. כל זה משליך על איכות החלב המגיעה אל ביתנו ואל גופנו.

בעבר היינו גאים בחלב הישראלי כמקור סידן בריא וטוב אך החלב היום מציף אותנו בשפע הורמונים שאינם מתאימים לגוף שלנו במיוחד נכונה העובדה לגבי לזוג המתקשה להיכנס להריון.

עבור האישה המתקשה להיכנס להריון האיזון ההורמונאלי הוא חלק משמעותי וחשוב ויכול להוות מדד חשוב ביותר להצלחה שלה להשגת ההיריון. האם הצפה הורמונאלית של אסטרוגן ופרוגסטרון המגיעים דרך התזונה אינם מזיקים?

המגזין היוקרתי  Hum Reprod פרסם באוגוסט 2013 מאמר על הקשר בין צריכת מוצרי חלב ואיכות הזרע והורמוני מין בקרב צעירים.  הסברה בין החוקרים מצביעה על  עודף אסטרוגני הקיים היום במוצרי החלב ומשפיע על החשיפה שלנו להורמונים חיצוניים.

עודף הורמונאלי משמעותי מגיע עם חשיפה משמעותית ויומית למוצרי החלב ולכן מומלץ להפחית בכמותם ואף לעבור למוצרי חלב מעיזים למשל. מניסיוני רב השנים, צריכה גבוהה של מוצרי חלב היא חלק מהרגלים של שנים אצל רוב האוכלוסייה: הממרח היחיד על הלחם למשל. רק מעט תשומת לב לשפע האלטרנטיבות הנפלאות הקיים היום יפתח בפניכם עולם שלם של מזונות הטובים יותר לפוריותכם.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן