לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

jill-sauve-CSlt2wHuNIk-unsplash
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

האם יש מתאם בין מתח לפוריות?

האם לנשים עם רמות גבוהות של מתח, עלולות לחוות בעיות פוריות לטווח ארוך יותר מנשים עם רמות מתח נורמליות?
במחקר חדש שנערך באוניברסיטת אוהיו, החוקרים בחנו את הקשר בין מתח ופוריות על קבוצה של 500 נשים אמריקאיות בגילאי 18-40, שחוו בעיות פוריות במהלך שנה שלמה.
מובילת המחקר קורטני דאנינגגונסון לינץ, מנהלת מחלקת האפידמיולוגיה ורבייה במרכז הרפואי של האוניברסיטה אומרת: "יחודו של המחקר הוא ההבנה כי ההשפעה של הלחץ על הפוריות היא השפעה שיכולה להיות משמעותית במובן הקליני." חשוב לציין כי לחץ נפשי הוא רק אחד הגורמים לאי פריון כאשר המחקר התמקד רק בסוגיה חשובה זו.
ג'רמיין באקלואי, מהמכון הלאומי לבריאות הילד והתפתחות האדם, שהוביל את המחקר באיסוף הנתונים מסכם: "ביטול גורמי לחץ לפני שמנסים להיכנס להריון עלול לקצר את הזמן שבו זוגות מנסים להיכנס להריון בהשוואה להתעלמות מהלחץ", הוא אמר בהצהרה. "החדשות הטובות הן שכל אישה יודעת מה נכון עבורה ולכן כל אישה יודעות איזו אסטרטגיה להפחתת מתח עובדת הכי טוב בשבילה – אין פיתרון אחד שמתאים לכולן.

חלק חשוב ממה שעושים בקליניקה לפוריות טבעית היא הפחתת הסטרס. משלבים דיקור, נשימות, שיח ועוד כלים טבעיים שכולם נועדו לתמוך ולסייע באיזון.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן