לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

iStock_000002201463Large-1-1024x683
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

השינוי הקטן שיכול להביא להצלחה ענקית / דר תדהר זן בר

יעל ורוני מנסים להיקלט לא מעט זמן. משום מה- הטיפולים הכושלים גורמים לזמן לראות אף ארוך יותר. הם הגיעו למצב של תרומת ביצית וגם שם לא הלך. עלויות הכסף הגבוהות, הריצות, התקוות והאכזבות- לא מתירות הרבה נחת בחיי היום יום. ייאוש תמידי נמסך על פניהם.

רגע לפני שעוברים גם לתרומת זרע, הגיעו למעבדה לייעוץ ובדיקה.

פגישה ששברה להם מעט חשיבה מקובעת שאינה מתאימה לכל מקרה. רוני נהג להתנזר לפני טיפול לפחות שבועיים. "שיהיו הרבה תאים טובים" הסבירה יעל. בבדיקה נצפה ריכוז גבוה של תאי זרע אך עם תנועה ירודה. "מעבר לכך שהתנועה ירודה- יש גברים שהתנזרות מעל יומיים מביאה למצבור השפעה רדיקלית מנוכחות לויקוציטים וחום סביבתי" הסברתי. להבא- מכיוון שאצלך אין בעיה של מיעוט תאים  עדיף לתת דגימה בלי התנזרות. כמו כן- לעיתים הפריה מדגימת תאי זרע קפואים, מורידה את איכות העוברים. במרבית המקרים, איכות הזרע לאחר הפשרה יורדת מעט לעומת מצבו בטרי. דבר זה מודגש לרוב כאשר תנועתיות התאים מלכתחילה אינה גבוהה.

רוני החליט שבטיפול הבא שהיה חו"ל- יטוס לשם וייתן דגימה טריה במקום. המעבדה ישר לקחה את הדגימה לשטיפה עם גרדיאנט (המביא להפרדת תאים על פי משקל סגולי) וביצעו מיקרומניפולציה לביציות.

ואכן- מתוך חמש הפריות – שלושה עוברים הגיעו למצב של בלסטוציסטים יפים. התקווה חזרה ליעל ורוני ועשתה אותם הרבה יותר מעודדים.  בימים הקרובים הם אמורים לבדוק אם יש הריון וכולם מלאי רצון ותפילה שהפעם זה יצליח.

לעיתים הבחנה והכוונה פשוטה- יכולים לשנות הרבה.  לא כל מה שמתאים לאחד נכון גם לשני.

לפעמים אפשר לקדם את ההצלחה ובשינויים קטנים. כבר בהכנת תאי הזרע והפרוטוקול ההורמונאלי לנשים משפיעים על איכות העוברים העתידית. והכי חשוב- אם משהו לא מסתדר, לנסות לשנות או לאבחן כבר מהשלב הראשון.

בהצלחה!

ד"ר תדהר זן בר

מנהלת המרכז הארצי לפריון

והמעבדה ביחידה להפריה החוץ גופית בבי"ח לגליל

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן