לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Multi Generation Family Celebrating With Christmas Meal
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

איך עוברים את החגים ושומרים על השפיות

ראש השנה מתקרב ובא ומעבר לפינה כבר מציצים שאר חגי תשרי.  התמונה המוכרת חוזרת שוב: ארוחת חג דשנה של כ 3000-4000 קלוריות בהם האורחים מתיישבים, מלטפים את כרסם ונאנחים בשל כמות המזון שדחסו לקיבתם, כל זה עוד לפני הקינוח…

מטבע הדברים ארוחות החג כוללות מאכלים מיוחדים, עוגות ותבשילים עתירי קלוריות. עם מעט תכנון ומחשבה ניתן ליהנות מהחגים ללא תוספת משמעותית בקלוריות.  הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את החג השנה:
בארוחת החג החליטו על סוגי מזון אהובים במיוחד וסוגי מזון שאפשר לחיות בלעדיהם. לאחר שהחלטתם, ותרו על המנות הפחות אהובות, ואכלו מנות קטנות מהמאכלים האהובים.

מומלץ לפתוח את הארוחה עם מרק ירקות, אשר אינו מכיל כל כך הרבה קלוריות, תורם לבריאות ובמיוחד "ממלא" את הקיבה.  את אותה המטרה ניתן להשיג דרך שילוב של סלטי ירקות במהלך הארוחה תוך מתן מחשבה זהירה לגבי כמות הרוטב ואיכותו.

בתום הארוחה מגיע הקינוח, שהוא "מוקש" ידוע.  אל תוותרו אך בחרו בחוכמה. פרוסת עוגת  שמנת  יכולה להכיל כ 600 קלוריות. עדיף לבחור קינוח פחות עשיר: עוגת דבש, סלט פירות.  וניתן להיעזר במתכון המצורף של עוגת דבש.

הנטייה "לצום" לפני ארוחת חג, עלולה להביא לאפקט הפוך שבו נמצא את עצמנו אוכלים כמות גדולה יותר של קלוריות בארוחה עצמה ולכן מומלץ להגיע לא רעבים לארוחה עצמה ולאכול ארוחה קלה כמה שעות לפני (יוגורט / פרי / ביצה קשה / סלט / מרק ירקות).

צלחת קטנה יותר תעזור לנו להעמיס פחות אוכל. אל תגזימו בכמויות. כאשר מוצעת כמות גדולה של אוכל, השתדלו לשים את האוכל בצלחת קטנה ולא להעמיס על צלחת גדולה. שבו רחוק מהצלחת המרכזית

דרך נוספת וחשובה לא פחות להתמודד עם כל השפע של החג היא הגברת הפעילות הגופנית.

יש לקחת בחשבון שירידה במשקל כמעט בלתי אפשרית בתקופה הזו, לכן מומלץ לקבוע למטרה שימור המשקל הקיים ולא ירידה במשקל

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן