לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

ripe juicy cherries lie in bulk on a wooden background
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

מהי הדרך הכי טבעית להצלחה בטיפולי הפוריות?

מתקשים להיכנס להריון?

כאשר אתם מוצאים את עצמכם עוברים חודש ועוד חודש של טיפולים הורמונאלים או בדיקות פולשניות חשוב מאוד לשלב כלי טבעי לשמור על הגוף ולשפר את הפוריות. הנטורופתיה מציעה לעצור את המרוץ המטורף בשביל להתבונן פנימה.

היצר הכי טבעי שלנו: להביא ילדים לעולם

משחר ההיסטוריה הדבר הכי טבעי לאדם היה הרצון להתרבות ולהעמיד צאצאים. תרבויות שונות מציבות חשיבות ייחודית בנושא. למשל אצל האירופאים מקובל מאוד להביא צאצא אחד או אפילו לא להביא ילדים כלל ולעומתם אנו מדינה שמעודדת ילודה או יותר נכון אפילו מפעילה לחץ רב "מכבש" להביא ילדים. כך מצאו את עצמם יעל ושחר זוג צעיר שרק התחתנו לפני שנה וחצי בתוך מכבש, החל משאלות מהשכנים ועד מבטים שתרו לראות האם הבטן של יעל כבר מציצה לה. הלחץ הזה הוביל אותם מהר מדי לטיפולי הפוריות שאליהם הגיעו כבר עם לחץ רב.

משהו קורה בעולם שלנו: הפוריות בנסיגה

הסיבות רבות. החל מתזונה ירודה, דחיית ההריונות לגיל מאוחר, זיהום האוויר ,או שאולי הלחץ הגדול שנובע ממירוץ החיים הוא הגורם. התשובה לכך אינה ברורה אבל המחקרים מראים שהמכלול הוא הגורם המכריע. מחקר גדול בנושא שהתפרסם בירחון הרפואי Human Reprod Update. בשנת 2007 מראה כי ככל שזוג שומר על סגנון חיים בריא יותר כך משתפר תפקוד מערכת הרבייה של האישה והגבר. הפרמטרים שנבדקו כללו צריכת קפאין, עישון, תזונה, פעילות גופנית, לחץ נפשי ועוד, וראו כי ככל שיותר פרמטרים שופרו באורח החיים של הזוג כך הצליחו יותר בקלות ובמהירות להיכנס להריון טבעי וגם להשיג הריון בטיפולי הפוריות.

האם הטיפול שאת עוברת הוא הכי נכון עבורך?

הרפואה הקונבנציונאלית מכילה מגוון רחב של טיפולים, הזרעות, הפרייה חוץ גופית ועוד, כולם טובים וכולם עוזרים. נקודת המבט של הטיפול הנטורפותי לוקחת בחשבון שיש מספר הפרעות לפוריות כמו לחץ, תזונה, אורח חיים ועוד אשר ביחד מהווים חסם או הפרעה לפריון ולסיכוי של האישה להיכנס להריון, ולכן השאלה היא האם הטיפול שאת עוברת מקיף אספקטים רחבים (למשל, הפרעות לזרימת הדם לרחם הוא גורמים המשבשים את האיזון ההורמונאלי של הגוף). הטיפול הנטורופתי הוא רחב ורואה את הרפואה הקונוונציונאלית כחלק ממערך ולא כבודד ולכן הטיפול בקליניקה לפוריות טבעית הוא רחב ומכיל רבדים רבים:

  1. תזונה הורמונאלית – התאמת התזונה לפי הבעיה הגניקולוגית. למשל במידה והאישה סובלת מתסמונת השחלות הפוליציסטיות התזונה היא הקו הטיפולי הראשוני המומלץ כיום על ידי רופאי הפריון המובילים.
  2. תוספי מזון וצמחי מרפא – נרקח תמהיל תומך לשינוי המסייע לאישה ליצור את האיזון הנכון עבור הגוף שלה.
  3. סטרס או לחץ מלווה אותנו לאורך רוב חיינו כאשר נתקלים בקושי משמעותי סף הלחץ נוסק למעלה מה שמהווה גורם מפריע מאוד משמעותי בתהליך ולכן רובד נכבד בטיפול מתמקד בהפחת הלחץ.
  4. טכניקת נשימות – מסייעת לכל אחת לקבל שליטה על זרימת הדם ולומדו יחד איך אפשר לשפר את הסירקולציה לרחם ובכך להשפיע במהירות וביעילות על השרשת העובר בפרט ותפקוד אברי הרבייה בכלל.

לסיכום, בתהליך הכניסה להריון בין אם טבעי ובין אם את בטיפולים חשוב מאוד לקחת חלק פעיל ברמה הפיסית והרגשית כדי לשפר את הפוריות שלך. לאורך כל הדרך חשוב לזכור שזוהי הדרך הכי טבעית להתחיל הריון מאוזן כשהגוף חזק ומקיים בית איכותי ופורה לכל מה שהעובר שלך יצטרך בתשעת החודשים שלו.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן