לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Storm clouds approaching a deserted beach.
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

רגע לפני הסערה: השנים שלפני גיל המעבר (פרה-מנפוזה)

אף פעם לא התחברתי להגדרה החותכת של 'גיל המעבר'. ההגדרה גרמה לי לא להקשיב לאיתותים של הגוף, כי הרי אני עדין מקבלת כל חודש מחזור.

הגוף כבר אמר את דברו. סימנים רבים כבר הופיעו והגוף אותת לי שגיל המעבר הגיע.

עבור כל אותן נשים שכבר נמצאות בפרה-מנפוזה (השנים שלפני גיל המעבר הרשמי) אני מעלה את הפוסט הזה.

ההגדרה הרשמית של גיל המעבר:

במידה ושנה שלמה את ללא ווסתות אז רשמית זה אומר שאת כבר שנה בגיל המעבר.

פרה-מנפוזה (השנים שלפני גיל המעבר):

אין ממש הגדרה. אילו השנים שבהן רמת האסטרוגן יורדת והגוף כבר מתחיל בתופעות הורמונליות, להן אני קוראת רגע לפני הסערה (כשנה עד חמש שנים לפני גיל המעבר).

קיימים שינויים הורמונליים:

יחסי גומלין בין אסטרוגן המופרש מהשחלה לבין הפרשת ההורמון FSH המופרש מבלוטת יותרת המוח משתנים – האיזון ביניהם מופר ולכן יש 'שיבוש'.

לקראת גיל המעבר מכיוון שהאסטרוגן פוחת, חלה עלייה של ההורמון FSH שאיננה מתאזנת על ידי האסטרוגן (כמו בשנות הפוריות המאוזנות).

בשלב הראשון רמת הפרוגסטרון יורדת: ישנם דימומים כבדים או חלשים, נפיחות בבטן (מערכת עיכול רגישה), חרדות ומחזור משובש.

טיפ חשוב ממני:

ככל שתקדימי להכין את הגוף שלך לקראת גיל המעבר כך הסערה תעבור רגוע יותר ובריא יותר. ממליצה לערוך שינויים באורח החיים שלך כך שיתאימו לעידן החדש.

משתפת אותך בשינויים שאני ערכתי בשיגרת חיי בעיקבות פרה-מנפוזה:

  • פעילות גופנית: עד כה רק שילבתי הליכות וריצות. גיל המעבר מחייב שינויים גם בתחום זה ואני התחלתי ללכת לחדר כושר (פעילות אנאירובית).
  • תזונה המותאמת לגיל המעבר: אט אט ערכתי שינויים ושילבתי יותר ויותר מזונות המתאימים לגיל וגם הפחתתי את אותם מזונות שפחות נכונים. שיניתי את התזונה שלי יותר ושילבתי יותר מזונות מהצומח.
  • בקליניקה אני מאוד ממליצה לשלב יוגה ומדיטציות כחלק חשוב מאלמנט הרוגע בחיים.

אני מאוד אוהבת בסדנאות שאני מעבירה שמגיעות נשים שאשר הסערה רק מתחילה. כאשר כבר יש קולות ושינויים אבל הם לא סוערים. כך השינוי שהן עושות יכין אותן לקראת הסערה עצמה. אחר כך הכול עובר רגוע ומאוזן יותר.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן