לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Positive pregnancy test with circling date in calendar. Planning of pregnancy, trying to have baby. Top view.
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

שיטות לזיהוי ביוץ + דיאטת פוריות = הגדלת הסיכוי להריון טבעי במהירות

שיטות לזיהוי ביוץ מאת : מרב גודוביץ – מומחית לפריון טבעי ברפואה נטורופתית

מדידת טמפרטורה  |  מעקב הפרשות   |   כאב בטן בטני   |   ערכה לבדיקת ביוץ .

אלו רק חלק מהשיטות שכדאי לכן להכיר כדי לקדם כניסה להריון באופן טבעי. היכרות טובה עם החודש הנשי שלך חשובה מאוד לכל אישה המנסה להיכנס להריון וגם לכל מי שמעוניינת להכיר את הגוף שלה.

בכל מחזור, אחת השחלות משחררת ביצית בכדי לאפשר הפריה. המחזור החודשי המלא מתרחש כאשר גוף האישה משחרר מספר סימנים הגורמים לעליה ברמת האסטרוגן. עליה זו גורמת בזמן המתאים לעליה בהורמון LH המסייע בתהליך הביוץ. כאשר רמות ה LH עולות לרמה מסוימת, אחת מהשחלות משחררת ביצית אל תוך החצוצרות במטרה שהיא תופרה על ידי זרע.  כ- 24 עד 36 שעות לאחר עליה חדה בהורמון LH פורצת הביצית מתוך הזקיק המוביל ופרק זמן זה מוגדר כביוץ .

מועד הביוץ מתרחש, בדרך כלל, סביב היום ה-14 במחזור של 28 יום. ביצית בשלה בזמן הביוץ יכולה להיות מופרת בין 12 ל-48 שעות .

לאישה המעוניינת להיכנס להריון, הכרת המחזור החודשי שלה עשויה לסייע לחזות את מועד הביוץ ולתת סיכוי טוב לכניסה להריון.  השיטה הפשוטה ביותר היא ספירת הימים.  מחשבון ביוץ מבוסס על שיטה זו ועשוי לעזור בחיזוי.  כאשר מנסים להרות על פי שיטה זו, יום המחזור הראשון הוא היום הראשון לספירה. במחזור של 28 יום היום ה-14 הוא הביוץ.

חשוב לדעת להכיר את הסימפטומים הפיזיים השונים המקושרים לזמן הביוץ בכדי לאפשר דרך טבעית טובה לזיהוי הביוץ.  סימפטומים כמו: שינוי בטמפרטורת הגוף, המהווה אינדיקטור לביוץ (טמפרטורת הגוף תעלה בזמן הביוץ). הפרשות ריריות שונות במהלך הביוץ מהפרשות הימים האחרים (הפרשות שקופות ובעלות אלסטיות גבוהה).

מדידת טמפרטורה
מיד לאחר הביוץ, טמפרטורת הגוף  עולה בכ-0.5 מעלות. ביום הביוץ תהיה תנודה קלה בטמפרטורת הגוף.  ביומים הבאים הטמפרטורה תעלה ותשמור על יציבות עד המחזור הבא.  חשוב לבצע מעקב של חודשיים לפחות על בסיס יומי (שעת בוקר קבועה) בכדי לקבוע את הנקודה הנכונה בדיוק לפני הביוץ.

מעקב הפרשות
הפרשות הגוף משתנות לאורך מחזור האישה. דרך מעקב ההפרשות אפשר לצפות את הביוץ.
אחת המטרות של הפרשת הביוץ היא לסייע לזרע לנוע בחופשיות דרך צוואר הרחם. ולכן בזמן הביוץ תעלה כמות ההפרשה ומרקמה: ההפרשה נעשית שקופה יותר ואלסטית.

כאב בטני תחתון
כחמישית מהנשים חשות את פעילות הביוץ דרך כאב או אי נוחות באזור הבטן התחתונה.

(לבסוף) ערכה לבדיקת ביוץ
עלייה ברמתו של ההורמון LH – מאותת על קיום ביוץ.  ערכות הניתנות לקנייה ללא מרשם מאפשרות לנתר שינוי ברמת ההורמון ולסייע בזיהוי הביוץ.
כל אישה שונה במעט מהשנייה ולכן חשוב לעקוב כחודשים אחרי הסימפטומים של הביוץ, מעקב שיאפשר לימוד טוב יותר של המחזור ובכך יסייע בצורה טובה יותר לזהות את מועד הביוץ.
חישוב מועד ביוץ הוא כלי חשוב בידה של האישה המנסה להיכנס להריון.  כלי זה משולב עם תזונה ייחודית המעודדת פוריות יכולים לסייע בהשגת הריון בצורה מהירה יותר ובריאה יותר.

כולם מסביבך בהריון ורק את לא? את יכולה להצטרף לקהל ההריוניות שמסביבך בדרך ייחודית וחדשנית, לא פולשנית וטבעית לגמרי.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן