לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Ovum with needle and sperm for artificial insemination or in vitro fertilization and human baby on palm of hand. Concept of artificial insemination or fertility treatment.
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

טיפולי פוריות: היבטים קליניים בפריון

טיפולי פוריות  – הכנס:

השתתפתי החודש בכנס פוריות שנערך בבר-אילן.  המלצתי בחום רב לכל לקוחותיי לבוא וללמוד על העולם שהם נאלצו להיזרק לתוכו וללמוד לשחות בו.

שתי הרצאות משכו את התעניינותי:  טיפולים חדישים בגברים עם אי-פריון של דר' מדג'ר ושחלות פוליציסטיות – אבחון ודרכי טיפול מתקדמים של פרופ' שיף והועברה ע"י ד"ר אליצור.

טיפולים חדישים בגברים עם אי-פריון הרצאתו של דר' מדג'ר:

דר' מדג'ר, מנהל היחידה לפריון הגבר ואנדרולוגיה בתה"ש,  סיפר כי לפחות 16% מהזוגות בעולם סובלים מבעיות פריון ומתוכם הגורם הגברי מהווה כ-50% מהסיבות לקושי בהשגת הריון.  בשנים האחרונות חל מהפך בהסתכלות על הגורם הגברי וכל טיפולי הפוריות מסתכלים אל האישה והגבר כאחד.  דר' מדג'ר בהרצאתו מנה את הגורמים העיקריים לאי-פריון ושיטות לטיפול בהם.  הופתעתי לגלות שרופא במעמדו של דר' מדג'ר בקהילה הרפואית, חולק עקרונות וחשיבה דומים למה שאני מאמינה בהם כבר שנים. התרשמתי לגלות כי לדעתו תזונה וגורמים סביבתיים כמו עישון וזיהום הם גורמים משמעותיות לאי-פריון.  מבחינת ההסתכלות שלי כנטורופתית, שני גורמים אלה ניתנים לשינוי על ידי המטופל עצמו.  דרך טיפול תזונתי אפשר להשפיע ולשפר את איכות הזרע, אך מה שרבים אינם יודעים הוא, כי ניקוי הגוף מרעלים מתייחס ונותן מענה לזיהום שהגוף שלנו צובר עם השנים.הזיהום שוקע ברקמות הגוף, בייחוד ברקמות השומן, וגורם לבעיות בריאות רבות שפריון היא רק אחת מהם.

שחלות פוליציסטיות, אבחון ודרכי טיפול מתקדמים של פרופ' שיף והועברה ע"י ד"ר אליצור:

דר' אליצור, מנהל יחידת הפריה חוץ גופית באסותא, העביר את ההרצאה השנייה בנושא שחלות פוליציסטיות, אבחון ודרכי טיפול מתקדמים.

בתסמונת השחלות הפוליצסטיות ניתן לראות כי זקיקים רבים מתפתחים אשר לא מגיעים לשלב הבשלות המתאים להפריה.  נשים רבות הסובלות מתסמונת השחלות הפוליצסטיות מחזורם לא יהיה סדיר ולכן קשה לזהות את זמן הביוץ.

פעמים רבות נשים אילו המשנות את אורח החיים שלהן מצליחות להחזיר את סדירות המחזור והביוץ תזונה ייחודית לפוריות משולבת עם תפריט מופחת פחמימות הוא המתכון להצלחת התהליך שלהן ובמקרים רבים מאוד נשים אילו אינן זקוקות לטיפול הורמונאלי ומצליחות להיכנס להריון באופן טבעי. נשים אלו סובלות במקרים רבים מעודף משקל ניכר המשפיע לא רק על הפוריות אלא על תקינות ההיריון ולידת עובר בריא. הקשר בין תסמונת השחלות הפוליצסטיות ואיזון רמות סוכר הוא קשר חשוב ולכן ייחדתי מקום נכבד לנושא בקישור הבא.

כדי להצליח בטיפולי הפוריות אני מלווה ומסייעת באופן אישי לאותן נשים לרדת במשקל ולשנות מהרגלי התזונה שלהן.  אני הופכת לשותפה במסע של טיפולי הפוריות.

בסופו של הכנס נערך דיון פתוח לנושאים שונים ומגוונים הקשורים לטיפולי פוריות . נושא אי-פוריות הגבר ותרומת זרע היו הנושאים החשובים שזכו למספר המרבי של השאלות. שאלה שנגעה מאד לליבי הייתה לגבי תרומת זרע.  כיוון שהנושא חסוי ולא נערך אחריו שום מעקב, וכיוון שיש מעט תורמי זרע, מתעוררת האפשרות של נישואין בתוך המשפחה (אותו גבר או אישה אשר אינם יודעים מי הגבר התורם ועשויים להיות מאותו אבא).

לבי התכווץ והרגשתי אמפטיה והזדהות מוחלטת עם זוג שלאחר טיפולי פוריות מוצלחים והתגשמות חלומם עם היוולד תינוק בריא, אמורים לחשוב ולפחד מעתידו של ילדם בשל הקושי של נישואין בתוך המשפחה.

דר' ראול אורביטו, מנהל המרפאה לפוריות והפריה חוץ גופית, המחלקה לנשים ויולדות, מרכז רפואי ברזילי, ענה כי היום נערכים שינויים תחיקתיים בכדי שהנושא יוסדר ויהיה מרכז אחד שיאחד את המידע מבנקי הזרע השונים – כך יוסדר נושא הבדיקה הרלוונטי. החוק לגבי השאלה של רשם נישואין נמצא עוד בחיתוליו, ונקווה שיכנס לתוקפו במהרה.

במהלך עבודתי אני פוגשת גניקולוגים רבים המטפלים בטיפולי פוריות. בשיחות אתם נוכחתי לדעת כי הם רואים בעניין ובסקרנות, את הרווח שאפשר לקבל מטיפול תזונתי תומך. הפתיחות לנושא קיימת – יותר ויותר רופאים חושבים כי זהו תחום מעניין ומועיל.

מה אתם עושים עם זה?  זה בידיים שלכם!!

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן