לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Young woman suffering from abdominal pain at home. Gynecology concept
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

אנדומטריוזיס ותזונה – ניצחון מוחץ

אנדומטריוזיס והטיפול האינטגרטיבי – סיפור מקרה

"לא הלך לי" אמרה דפנה עם כניסתה לקליניקה. "ממש נשברתי" הוסיפה.

דפנה הייתה מטופלת אנדומטריוזיס ראשונה של הטיפול האינטגרטיבי,  וכך התחילה פגישתנו השנייה.

"שתי המשימות התזונתיות שנתתי לך,שתיהן כשלו?" שאלתי.

דפנה סיפרה לי במפורט את השינויים שכן הצליחה להשיג ואני התרגשתי ושמחתי מאד.

הסברתי לדפנה ששינוי בתזונה לא מתבצע במהפך, בבת אחת ובקול תרועה רמה. שינוי תזונתי, וכל שינוי משמעותי אחר בחיים, נבנה בהדרגה לפי הקצב שהיא עצמה מסוגלת להכיל.  היעד שלנו מפגישה לפגישה הוא לעשות שינוי נוסף כל פעם, בנוסף לשמירה על השינויים שכבר בוצעו בפגישות הקודמות. בדרך זו בכל פגישה אנו לומדות עוד ועוד על הקשר בין התזונה ל אנדומטריוזיס.  בכל שלב תזונתי נפתחת דלת חדשה המגלה מידע על התזונה והשפעתה על ה אנדומטריוזיס .  דפנה נרגעה והבינה כי מצבה בתהליך בהחלט מעורר תקווה.

 בפגישה הבאה דפנה שאלה על התרומה של אומגה 3:

אומגה-3 הוא שם כללי לאחת מתת הקבוצות של חומצות שומן רב בלתי רוויות. חומצות השומן אומגה 3 מתחלקות לשני סוגים: חומצות קצרות וחומצות ארוכות. הקצרות, שנקראות ,ALA  נמצאות בעיקר בשמנים צמחיים, כמו שמן פשתן, שמן קנולה ושמן אגוזי מלך, וגם בצמח המרווה. החומצות הארוכות, שנקראות EPA ו ,DHA- נמצאות בעיקר בדגים מהים הצפוני, כמו סלמון, סול, בקלה, הליבוט, סרדין, טונה ומקרל.

מספר מחקרים הראו כי אומגה 3 יכולה לתרום לנשים הסובלות מ אנדומטריוזיס.  למשל, מחקר על חיות שנעשה ע"י אוניברסיטת מערב אונטריו הראתה כי שמן דגים המכיל שני מרכיבים EPA ו DHA, יכול להקל על רמת הכאב דרך הפחתת מרכיב הדלקת שנקרא פרוסטוגלנדין מסוג E2.  החוקרים גם הראו כי שמן דגים יכול להקטין את רקמת ה אנדומטריוזיס .

מחקר נוסף שפורסם לאחרונה במגאזין  Human Reproduction קובע כי נשים עם תפריט עשיר באומגה 3, נמצאות בסיכון נמוך יותר לפתח אנדומטריוזיס , לעומת נשים שצורכות כמות גדולה של שומני טרנס. המחקר  בדק את הקשר בין הרגלי תזונה והסיכון לפתח אנדומטריוזיס , והוא הראשון שזיהה את השינוי בהרגלי צריכת השומנים כגורם סיכון.
על פי תוצאות המחקר, לכמות הכוללת של השומן שנצרך, אין משמעות, אך סוג השומן משמעותי ביותר. לנשים שאכלו את הכמות הגדולה ביותר של חומצות שומן אומגה 3 היה סיכון נמוך יותר ב-22% לפתח אנדומטריוזיס , לעומת נשים שאכלו את הכמות הגדולה ביותר של שומני טרנס.

"זאת הייתה פגישה מוצלחת ומעשירה", דפנה מסכמת.  "שמעתי כל השנים על אומגה 3 ורק היום למדתי להכירו לעומק והבנתי את הקשר שלו למחלה שלי.

"מה זה אומר הלכה למעשה?" דפנה שואלת.

יישום אפקטיבי של אומגה 3 אומר לשלב בתפריט השבועי 3 פעמים בשבוע דגים על בסיס קבוע.  דפנה עיקמה פרצוף והזכירה לי שהיא לא ממש בשלנית, עובדת הרבה שעות ו… הקטע הזה קצת מלחיץ אותה.

 סיפרתי לה מניסיוני האישי שדג הסלמון נחל הצלחה מרובה אצלי בבית.  דג הסלמון טעים להפליא גם ללא השקעת זמן בכלל.  אפשר לקחת נתח דג נקי ללא עצמות (פילה) לשים בתנור חם כ-20 דקות.  למי שרוצה להשקיע מעבר שם מעט מלח ופלפל גרוס גס, מוסיף שני שיני שום וזה כבר מתכון מושקע ומשודרג.  היופי בבישול הדג הוא הפשטות שלו. הדג עשיר בטעמו בלי צורך להתאמץ להכינו.

המפגשים הלכו והתקדמו בהדרגה והתוצאות לא אחרו לבוא. השינוי המשמעותי הראשון היה רגיעה במערכת העיכול, לאחריו פחתה בהדרגה רמת הכאבים ודפנה  נשמה לרווחה..

כיום דפנה משתלבת בתכנית האינטגרטיבית של דר' באום ושלי ותעבור טיפולי פוריות קונבנציונאליים במקביל לטיפול התזונתי.  התוכנית האינטגרטיבית כוללת פרוטוקול הורמונאלי שנקבע על ידי דר' באום עם טיפול טבעי תומך המשתלב בתהליך.  השילוב של דפנה כבר מגיע בנקודה בו דפנה עברה שינוי מדהים שכלל שינוי משמעותי בתזונה שהשפיע על האיזון הורמונלי ועל המצב הגופני הכללי של הגוף.

דר' באום ואני מטפלים בה כצוות ומקווים להצלחתה.

לאחר 8 חודשים :

הטלפון שקיבלתי מדפנה בשעות הבוקר לפני זמן קצר היה רווי בפרצי צחוק ובכי ובהתרגשות עצומה.

"מה קרה ?" שאלתי.

דפנה סיפרה לי שהיא בהריון ובקושי יכולה להכיל את האושר הגדול שלה ושל בעלה.

"אני מתפוצצת מאושר" אמרה.

התרגשתי אתה ובשבילה והרגשתי סיפוק אדיר והרגשה מקצועית נפלאה לגבי הצלחת התכנית האינטגרטיבית ותוצאותיה עבור דפנה וה אנדומטריוזיס .

"עכשיו אבוא אליך למעקב ואת תשמרי אתי על ההיריון היקר הזה" אמרה דפנה.

ולקוראותיי היקרות אומר-

תנו לשילוב המנצח בין שתי הדיסציפלינות לשנות את חייך, לעזור לך להיכנס להיריון למרות בעיותייך .

היום אפשר!!!  זוהי ההזדמנות שלך לשינוי  בחייך !

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן