לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Depositphotos_410481012_S
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

שחלות פוליציסטיות , תנגודת לאינסולין והשמנה: שלושת המוסקטרים

שחלות פוליציסטיות המעגל שלא נגמר:

האם את סובלת מתסמונת השחלות הפוליציסטיות ? נמצאת במשקל עודף ? מרגישה שכל מה שאת לא עושה את לא מצליחה לשנות את המצב? 

הפוסט הבא בא להסביר את התופעה ומציע עזרה:

מדענים ממחלקת המחקר של אוניברסיטת סטנפורד ארה"ב טוענים כי תנגודת לאינסולין היא מצב ביוכימי שיכול לגרום למשקל עודף ולשחלות הפוליציסטיות.

תנגודת לאינסולין הוא מצב שבו האינסולין מאבד מיעילות בתפקודו. כאשר פעילות האינסולין איננה יעילה מתרחשים כמה דברים בגוף:

  • תנגודת האינסולין מפחיתה את רגישות התאים, הפוגעת בתהליך מעבר הגלוקוז דרך ממברנת התאים.  כתוצאה מכך, גלוקוז נשאר בזרם הדם וגורם לרמת סוכר גבוהה בדם.  כך הופך הסוכר לשומן המאוחסן בכל הגוף.  תהליך זה עלול לגרום לעלייה במשקל והשמנת יתר, שהם הגורמים המרכזיים  ל שחלות פוליציסטיות .
  • עלייה ברמת הסוכר בדם הנגרמת מתפקוד לקוי של האינסולין עלולה להוביל את הכבד לייצור יתר של אינסולין.  רמת אינסולין עודפת מגרה את השחלות ליצור עודף של ההורמון הגברי טסטוסטרון, עודף ההורמון הגברי עשוי למנוע מהשחלות לשחרר ביצית כל חודש ובכך לגרום לאי פריון.  רמה גבוהה של אינסולין משבשת את מנגנון יצירת ההורמונים, שביניהם האסטרוגן, ובכך גורמת לחוסר איזון הורמונאלי המשפיע גם הוא ישירות על עודף משקל.

איפה הכול מתחיל?

קצב החיים שלנו במאה העשרים הוא קצב מהיר מאוד.  הסביבה שלנו משתנה מהר מדי לעומת התפתחות המנגנונים הביוכימיים של גופנו ולכן מבחינה ביוכימית הגוף שלנו מתפקד כמו אבות אבותינו שאכלו תזונה דלת פחמימות ועשירה במזונות עם ערך תזונתי עשיר (מזונות על) וחיו חיים פעילים מבחינת פעילות גופנית ומוטורית לעומת המקובל כיום. 

כלומר, כיום ישנן נשים לא מעטות אשר אצלן קיים "פער הדורות" כלומר הגוף שלהם מתפקד כמו אבות אבותינו והן נמצאות בסביבה עם אורח חיים של המאה העשרים.  מצב זה עלול לפתח תנגודת לאינסולין.  פער סביבתי זה מתרכז בפאן הגנטי מצד אחד אך חלקו הגדול בפאן הסביבתי הכולל תזונה, אורח חיים ורמות סטרס גבוהות.

במהלך הזמן, הפער פוגע ביכולת תאי הגוף להגיב באופן יעיל לתהליך הפיכת גלוקוז לאנרגיה, פגיעה זו גורמת לתנגודת אינסולין (חוסר רגישות לאינסולין).  ולכן כאשר אנו מתמודדים עם התסמונת אנו צריכים להסתכל על מערך רחב מאוד של איזונים עדינים הן הורמונאליים, הן רגשיים, והן גופניים כלליים.

לכן, תוכנית תזונתית רחבה המטפלת במורכבות הרבה הכרוכה בתסמונת השחלות הפוליציסטיות עשויה לתת מענה הולם.  נגיעה באספקטים הרבים של התסמונת יאפשרו הגעה למצב של איזון במערכות הגוף הכולל איזון הורמונאלי, איזון רמות סוכר בדם, ואיזון בתגובת האינסולין. מצב זה של איזון ורגיעה יאפשר לך להתחיל בתהליך של ירידת משקל בצורה מדורגת ושקולה כאשר ההתמודדות שלך תהיה מעמדה של איזון וכוח ולא מעמדת נחיתות.  כך תוכלי להשיג תוצאות ביתר קלות.

לקוראות היקרות המוצאות את עצמן חגות במעגל אין סופי של חוסר איזון.  טיפול תזונתי ייחודי משולב בצמחי מרפא יעזור לכן לצאת מסחרור השחלות הפוליציסטיות .

אני מזמינה אתכן להגיע לפגישה שתהווה הזדמנות לדרך חדשה שתהפוך את חוסר האיזון ועודף המשקל שממנו אתן סובלות –  לדרך של חיים מאוזנים ובריאים,למשקל תקין ובעקבותיו לשינוי בכל מערכות הגוף.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן