לקביעת פגישה התקשרו: 054-9174719

Baby in yellow winter hat lying on the floor
מרב גודוביץ

מרב גודוביץ

מרב גודוביץ, מומחית לגניקולוגיה, פריון וגיל המעבר בשיטה טבעית.
נטורופתית מוסמכת ND עם למעלה מעשרים שנה ניסיון בליווי נשים וגברים בתהליכי הכניסה להריון (טיפולי פוריות), נשים בגיל המעבר, נשים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, בעיות השרשה, רירית רחם דקה, הורמון FSH גבוה ועוד.

החזרת עוברים מוקפאים – סיפור מקרה

טיפולי פוריות – החזרת עוברים מוקפאים

חיה ואליהו בוחרים הזדמנות חדשה:

חיה ואליהו, זוג מקסים מדרום הארץ הגיעו אלי לפני זמן רב, אחרי שלוש שנות נישואין וותק של שנתיים בתוך עולם טיפול הפוריות.  האופטימיות והתקווה כבר היו מהולים בהרבה עייפות והתשה אבל אהבתי לראות שחיה ואליהו שמרו על האופטימיות כל חודש מחדש.  הם הגיעו אלי בדיוק כשעמדו לפני החזרת עוברים מוקפאים במחזור טבעי.  חיה אמרה : "אני חוששת שזה סתם בזבוז זמן ,שמעתי שלהחזרה מביציות מופרות קפואות  סיכוי נמוך להצלחה".

הערות מסוג זה שמעתי לאורך השנים שוב ושוב.  הפעם החלטתי שאולי כדאי לבדוק את הנושא קצת יותר לעומק. 

את הטלפון הראשון הרמתי לדר' מיכה באום, גניקולוג לפריון ומיילדות, האורים והתומים שלי לכל שאלה הקשורה לפריון.  דר' באום הסביר כי ישנן שלושה אלטרנטיבות עיקריות להחזרת עוברים מוקפאים : החזרת עוברים מוקפאים בשילוב עם מחזור טבעי או בשילוב עם תמיכה הורמונלית או בשילוב עם השראת ביוץ:

החזרת עוברים מוקפאים בשילוב עם מחזור טבעי

במחזור טבעי וללא הורמונים יבוצע מעקב זקיקים בעזרת אולטרה-סאונד שיעזור באיתור הביוץ ותזמון החזרת העוברים במועד המתאים. יתרונו של התהליך הוא הטבעיות שבו, כלומר, האישה איננה עוברת טיפול תרופתי הורמונלי. חסרונו טמון בעיתוי, כלומר, מועד הביוץ המתאים יכול ליפול במהלך ימי סוף השבוע או חג.  בנוסף, לא ניתן מענה לנשים אשר רירית הרחם איננה עבה מספיק לקליטה טובה של העוברים.

החזרת עוברים מוקפאים במחזור טיפול פוריות

הטיפול התרופתי-הורמונאלי:

במסלול החזרת העוברים המוקפאים מתבצע טיפול פוריות אשר תפקידו העיקרי להכין את רירית הרחם להחזרה.  היתרון בהחזרת עוברים מוקפאים במחזור טיפולי הוא שניתן לשלוט על עובי הרירית המיוחל. 

החזרת עוברים עם טיפול להשראת ביוץ

גונל F , פיוריגון , מנוגון או מנופור  משמשים להשראת ביוץ בהיותם מגייסים זקיקים בודדים או רבים אשר מפרישים רמות גבוהות של אסטרדיול הם מאפשרים התעבות טובה של רירית הרחם. החסרונות בשיט זו: שימוש בהורמונים וזריקות , חשיפה לרמות גבוהות של אסטרוגן שעלולות להפריע להליך ההשרשה וישנו סיכון להריון מרובה עוברים.

השגת הריון עם עוברים מוקפאים

דר' באום מסכם כי סיכויי ההחזרה של עוברים מוקפאים אינם שונים משמעותית מהחזרה לאחר הפריה חוץ גופית רגילה עם עוברים טריים.  הרבה מאוד תלוי ברופא המטפל ובמעבדת פוריות: הניסיון, הידע והמיומנות הם שם המשחק.

חזרתי לחיה ואליהו לאחר השיחה עם דר' באום ופרשתי בפניהם את המידע . הצעתי להם הפעם זווית ראיה שונה – תהליך טבעי וליווי אישי בכל מישורי החיים הרלוונטיים במסע הארוך לקראת הריון בריא.  התהליך הטבעי שלהם היה מלווה בטיפול תזונתי המשפר את פוריות האישה והגבר.  כחלק מהטיפול התזונתי ניתן מענה גם להשרשה, הכנת הגוף להריון וגם הפחתת הלחץ והאי שקט. 

חיה עברה טיפולי הפריה חוץ גופית ומכירה את השפעתם של ההורמונים על החיים. אחרי שנתיים של הפריות מבחנה, חיה יכולה להעיד שחיים בהשראת ההורמונים השתלטו על חייה. מתהליך טבעי הפכו חייהם לרצף של ניסיונות שלא צלחו כאשר הלחץ המשפחתי והסביבתי הולך ומעצים את תחושת התסכול ואת הדימוי העצמי הנמוך של שניהם.

" כל חברותי בהריון ורק אני לא"…. הלב המתכווץ מעלבון כל ברכה תמימה : "בקרוב אצלכם"…

פתאום נראית האפשרות החדשה למחזור טבעי עם ביציות מוקפאות  קורצת ומזמינה אפילו רק כדי לנסות ולתת הזדמנות וסיכוי חדשים.

תזונה ייחודית לא רק שתשפר את הפוריות אלא גם תשפר את השרשת העוברים ותכין את הגוף בצורה מדהימה להריון בריא ומאוזן. רירית רחם משגשגת ופורה תלויה לא מעט באיזון ההורמונלי ובתזונה שלך כך שיש הרבה גם בידיים שלך.

דברו איתי מחכה להכיר ולעזור
מרב גודוביץ

דילוג לתוכן