תזונה שחלות פוליציסטיותנשנושים עם שחלות פוליציסטיות : 

סובלות מ שחלות פוליציסטיות ועדיין רוצה לנשנש?  מוזמנת לבוא ולהתעדכן בהמלצות הנשנוש הבאות:

"מה מותר לנשנש?"  שואלות אותי רוב לקוחותי.

 עד שהגעתן אלי לקליניקה, הבורקס, האפרופו, הרוגלך, העוגיות והעוגות, היו חלק מההרגלים שלכן.מאז שהחלטתן על השינוי בחיים ועל התחלת הטיפול בקליניקה שלי, החשיבה הבריאותית היא בראש סדר היום שלכן ועל כן ירדו מזונות אלו מהשולחן.

אבל מה עושים עם הצורך הטבעי לנשנוש ?!

עבורכן, ערכתי כמה טיפים לתחליפי נשנוש המותאמים לכן הסובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות .

למה כן לנשנש?

אני לא אוהבת את המינוח נשנוש.  לי זה תמיד מתחבר למזונות לא בריאים כמו הבורקס והרוגלך. אבל הנשנוש הוא חשוב ואף מומלץ לסובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות :  כפי שכבר פירטתי במאמרים קודמים בבלוג על נושא תנגודת לאינסולין לסובלות משחלות פוליציסטיות , חשוב עבורכן לשמור על רמות סוכר יציבות לאורך כל היום. כאן נכנס נושא הנשנוש או כמו שאני מעדיפה לקרא לו ארוחת הביניים.

ניסיתי לראות מה גורם לי להירתע מנושא הנשנוש: נשנוש בשבילי זה לאכול ארוחה לא מסודרת, לא מבוקרת, ללא התייחסות לאיכות הנשנוש ולכמותו, זהו תזרים מזון בלתי מבוקר.  ארוחת ביניים, במינוח שלי, מוגדר כמשהו מבוקר ומסודר יותר ולכן בריא יותר.

אז אחרי שסידרנו קצת את נושא הנשנוש או ארוחת הביניים בואו נראה למה כן לנשנש.

בעצם בין הארוחות הרשמיות של היום שהן ארוחת בוקר, הצהרים והערב, ישנה ירידה ברמות הסוכר בדם וכאן נכנסת תוספת קטנה וקלה לעיכול שעוזרת למנוע ירידת סוכר ובכך לשמור על היציבות.  יתרון נוסף של ארוחת הביניים, הוא הרגעת הרעב לפני הארוחה הבאה, וברגע שמגיעים פחות רעבים, מגיעים עם שליטה טובה יותר לארוחה.

הצעות נשנוש עבור שחלות פוליציסטיות :

  • פרי
  • תפוח עץ אפוי
  • יוגורט טבעי ביו 3% עם גרנולה לא ממותקת
  • יוגורט טבעי עם פרי חתוך
  • ביצה קשה
  • שקית אגוזים (4 שקדים טבעיים + 2 אגוזי מלך)
  • קרקר מלא עם גבינת פטה עד 5%
  • 2 פרות יבשים
  • כוס פופקורן ביתי
  • חצי כוס גרגרי רימון
  • כוס חומוס מבושל עם מעט מלח ופלפל גס
  • כוס סלט פירות
  • כוס בייגלה מקמח מלא

כמה טיפים אחרונים:

זכרו שנשנוש איננו ארוחה.

גוונו את סוג הנשנוש בכדי למקסם את הערך התזונתי מכל אחד מהם.

נשנוש נעים וטעים!